• Äldre 25 Feb 13:50
    4601 visningar
    9 svar
    9
    4601

    Buffé eller sittande servering??

    Vi valde 3-rätters med sittande servering och jag tycker det funkade bra. Då var vi dock på ett hotell där det fanns bra med personal som var vana att servera och hade koll på allt. Gästerna behövde alltså inte vänta så länge på maten. Har man ovan, eller för lite, personal så kan det nog ta lite tid och några gäster har hunnit äta upp innan andra ens fått en tallrik. Det kan ju dock hända med buffé också.

    Som Chicita säger, så är det bra att ha personal oavsett. Även om man har buffé, så ska det fyllas på, bäras bort tomma fat och ses till, så det ser någorlunda fint ut även när sista personen kommer fram och ska ta mat. Där är det ju också smidigt om man kan ta från flera håll samtidigt, så det inte tar så lång tid.

    Varken eller är bättre eller sämre tycker jag. Det beror bara på vad man själv föredrar. Vanligtvis tycker jag buffé är toppen, men just till bröllopet valde vi sittande, då vi tyckte det kändes lite mer "högtidligt" och förmodligen är den enda gången vi kommer ha en tillställning där det alternativet finns. Eftersom vi valde hotellet också, så var det faktiskt det enda alternativet som fanns. Buffé var inte ett alternativ alltså.


Svar på tråden Buffé eller sittande servering??