Inlägg från: Anonym (klump i magen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (klump i magen)

    Bjuda nära väns hemska partner?

    Det här med att välja vem man ska bjuda till bröllopet är svårt nog men hur gör man när man har en nära vän som är tillsammans med en man som rent ut sagt är en obehaglig och inte bra människa? jag har i många år försökt få min kompis att lämna denna killen då han har hotat henne. misshandlat henne vid et fåtal tillfällen, låst henne ute från deras gemensamma bostad och har en allmän skrämmande makt över henne. Hon är i det stadiet att hon inte ser detta alls, trots att det är många som försökt prata med henne och få henne att förstå. Hon vävdar att han har förbättrat sig och inte alls den killen han var förrut. Har dock inte sett något som tyder på detta...

    Vi är ett kompisgäng på 3 tjejer som lärde känna varandra under gymnasiet, där den andra tjejen är singel, så skulle jag inte bjuda den obehagloga killen så kommer ändå de två kunna komma tillsammans till bröllopet och skulle förmodligen ha jätte roligt. Det jag är rädd för är bara att hon kommer ta väldigt illa vid sig när hon inser att de andra gästerna är där med sina respektive och hennes inte var bjuden.

    Vi har en extremt hög avgift per gäst och detta gör det desto svårare att lägga pengar på en person som jag verkligen inte tycker om.

    Egentligen så känns det självklart att inte bjuda honom eftersom det faktiskt är min och min blivandes dag och det är vi som bestämmer vem vi vill fira dagen med, men ändå får jag en klump i magen när jag tänker på det. 

    Är det någon som varit med om något liknande? Hur gjorde ni och finns det någon som har nått tips på hur man ska gå till väga?  

  • Svar på tråden Bjuda nära väns hemska partner?
  • Anonym (klump i magen)

    Hade det varit vilken annan gäst som helst så håller jag med er till 1000%. Det faktum att han behandlar min vän så som han gör är vad som får mig att tvivla....  Men ni tycker att detta inte spelar någon roll i detta läget? Att det är hennes partner, hon har valt att leva med honom och således bör han bjudas? Kanske är det det "rätt" att göra? Svårt....

Svar på tråden Bjuda nära väns hemska partner?