• Äldre 19 Feb 15:15
    18370 visningar
    50 svar
    50
    18370

    Vilka blommor vill du ha i din brudbukett?

    Nu är det så att jag och göbben har kommit överens om att han enhälligt ska fixa min bukett, utan min vetskap (detta enli. en gammal tradition visst)! nervöst, men spännande och kul också! 

    men OM jag fick bestämma.. hmm.. jag älskar ju gerbera. och Nejlika är min absoluta favorit! så möjligen en rund nejlikaboll, med någon annan blomma, kanske orkidé eller brudslöja. eller en sådär 5-9st gerbera bara. älskar även liljekonvalj, så en handfull med sånna skulle jag älska, men det skiter sig helt, då vi gifter oss i september.

    eller kanske en buskig bukett med nejliga, gerbera (hmm.. undra om det skulle se konstigt ut...?) och brudslöja eller något^^  

    men vi får se vad min blivande hittar på. jag har hintat om blommor jag gillar och visat honom bilder. han själv blev lite kär i Glameliabuketter. dock är dom så himla dyr så jag tror inte han kommer köra en sån :P 

  • Äldre 19 Feb 20:51
    #18
    Chicita skrev 2014-02-19 16:46:41 följande:
    Härligt filibustern kul att någon håller på den gamla traditionen Glad

    Jag berättade om vårt tema till bröllopet, visade en inspirationsbild på klänningen och lämnade in två tygprover för att floristen skulle få se och känna på texturerna.
    Sen sa jag att jag ville ha vita blommor - kallor var ett måste men andra blommor funkade också. Och gärna trollhassel och at den skulle bäras liggande över armen.
    Vi kom överens om maxpris för den + tärnornas enkla blomma som dom skulle ha.

    En månad innan vigseln la jag en tilläggsbeställning på en miniversion på mammas kistdekoration då hon gick bort 2 månader innan bröllopet.

    Vi betalade mindre än överenskommet trots tillägget. Och jag var supernöjd. Hon hade verkligen fått det som jag önskade

     


    haha, jo det var ganska roligt, läste om traditionen, berättade för gubben och han liksom... "ja visst!" vi kör så, du får inget veta, jag fixar den!" och jag bara stammade haha! :p
  • Äldre 20 Feb 11:47
    #27
    Forumvärd skrev 2014-02-20 10:38:54 följande:
    Det är ju superspännande
    Vad tror du att han kommer att välja för blommor?
    Ger du små hintar?
    Det vore jätteroligt att få se buketten så snälla lägg upp en bild på den sedan.
    haha. ja det är det jag inte vet. vi är ett par som... det han tycker är snyggt, tycker jag är fult, och vice versa. slår nästan aldrig fel! så det är väl därför jag är lite nervös. MEN samtidigt, jag gillar de allra flesta blommor. och de han ogillar, ogillar jag med (solrosor t.ex). han vet jag gillar nejlika så det är bra^^ misstänker att han kommer ta sånna eller rosor i alla fall. dessa bilder har jag hintat om: 

    då gerbera påminner mycket om solros har han lite svårt för dom, men dom är bättre än solros i alla fall tyck han :P 








    en del är mest för modellens skull, som de man lägger på armen, eller som den där xoola där det mesta av buketten är UNDER handen om ni förstår? jag är inte rädd att ha udda buketter. och en del buketter visade jag för att visa KÄNSLAN på vårt tema - skog. som med kottar/murgråna/kvistar. och en del visade jag för enkelhetens (och det blir billigare) skull. :) 
    men en jag drömt om, men som jag tror inte kommer gå att genomföra pga kostnader och av praktiska skäl är en sån här: 

     med andra blommor såklart. 


    ursäkta bildbomben :P 
  • Äldre 20 Feb 11:51
    #28

    och han har ju drygt 1 år på sig att bestämma sig, så jag hinner väl hinta mer :P men det lite jobbiga är väl känslan att jag INGET FÅR VETA! och han är duktig på att hålla saker hemligt! inte ett KNYST kommer jag få höra. :P haha

  • Äldre 20 Feb 12:47
    #30

    Mathildatiger: åå va fina! har också massa inspirationsbilder i den stilen. ^^ en del av mig hoppas lite att göbben kör en sån bukett. men sannolikheten är låg :P

  • Äldre 21 Feb 09:24
    #34
    Mathildatiger skrev 2014-02-21 09:08:45 följande:
    Ja jag såg din översta bild som jag gillar jättemycket. Har helt snöat in på gerbera/germini.
    Du får strö fina bilder runt dig och hoppas att han börjar gilla dem. :)

    Hur långt innan tror ni att man behöver beställa buketten förresten?
    jo jag gillar den mycket. 

    läste i någon tråd för längesen att man inte får vara för tidig, en sa att en månad innan är lagom. jag ska nog skicka iväg karln typ då. max två månader innan.  
  • Äldre 21 Feb 12:01
    #37
    Forumvärd skrev 2014-02-21 10:59:39 följande:
    Smart drag
    Så brukar jag göra här hemma också runt födelsedagar och julkappar
    Du har valt vackra buketter! Hoppas han fattar galoppen!
    tack! haha ja, nog kanske han fattar, men det betyder ju inte att han inte skiter fullständigt i det och går sin egen väg :P 
  • Äldre 22 Feb 21:06
    #39

    OH! jag vill ha hjärtan på tråd!! dom är så cute! 

    haha, berätta för gubben om Den växten, hjärtan på tråd, och han liksom ".. vad skulle du säga om jag kom med en rallarros?" 
    tja visst, men jag tror att dom har halvt blommat ut i september.. :P

    haha, så enngagerad är min karl :P  

Svar på tråden Vilka blommor vill du ha i din brudbukett?