• Äldre 13 Feb 09:45
    3561 visningar
    7 svar
    7
    3561

    Visa dina inbjudnings-placerings kort




    Här är våra placeringskort, inbjudningskort och menykort. Vi ville ha det enkelt och stilrent. Vi köpte lite tjockare papper på en bokaffär, fixade med texten och skrev sedan ut allt på vår skrivare. Vi la krut på vår bröllopsmiddag och därför tyckte vi att menykort var en rolig detalj (hade inte festprogram). Dessa gjorde jag efter en mall jag hittat på nätet och skrev sedan ut på likadana papper som vi gjorde inbjudningarna av.Vi köpte färdigvikta placeringskort i samma pappersserie och jag skrev för hand och dekorerade sedan med pärl-stickers som jag köpte jättebilligt på ebay.

     Det syns inte så bra på bilden men pappret är pärlemorskimrande.

    Vi blev jättenöjda. Det blev enkelt, stilrent och billigare än att köpa färdigt. Dessutom tog det inte så lång tid att göra.
  • Äldre 13 Feb 10:20
    #6
    Helena1990 skrev 2014-02-13 09:52:25 följande:
    Jätte fint!!!!! Tänkte också köpa tjockt papper och skriva ut själv va dock lite tveksam på om skrivaren skulle klara av de men då fungerade de bra :) var hitta du den fina Meny mallen?
    Det är ju självklart olika på olika skrivare. Köp ett papper först och testa för att vara säker. Det gjorde vi.
    Menymallen hittade jag här: www.downloadandprint.com/free-template-downloads/
  • Äldre 13 Feb 10:22
    #7

    Hmm.... Verkar dock inte som mallen vi använde finns kvar. I alla fall inte gratis. De har andra mallar som man kan köpa.


Svar på tråden Visa dina inbjudnings-placerings kort