• Anonym
    Äldre 11 Feb 10:57
    4488 visningar
    13 svar
    13
    4488

    Överraska gäster

    Nu måste jag rådfråga lite här.. Jag och min blivande planerar bröllop till sommaren 2014. Sedan start har vi velat överraska våra gäster på något vis under festen men vi har inte vetat hur.
    Vi har sedan ett halvår bokat vigselplats (utomhus i anslutning till lokalen) och festlokal strax utan för stan. Nu när vi börjar komma någonstans i planeringen så känns lokalen inte rätt längre. Det är för många minus på listan med den lokalen mot vad vi tidigare trott. Nu har vi börjat kolla på andra alternativ och har ev hittat något 3-4 mil bort så nu är min fråga, kan vi överraska våra gäster och hemlighålla den nya vigsel och festplatsen?  I inbjudan kommer alltså den gamla festplatsen stå med och vi kommer alltså släppa nyheten på den stora dagen. Hur hade ni reagerat? Vi kommer självklart lösa resan åt dessa plus att hälften av gästerna kommer kunna stanna kvar då vi kommer ha rum där. Det handlar om ca 50-60 gäster.

    Vad tycker ni.. Tumme upp eller tumme ner??

  • Svar på tråden Överraska gäster
  • Anonym
    Äldre 11 Feb 11:17
    #2

    Nä utan hälften av gästerna ( de som skall sova kvar) kommer det stå i inbjudan att vi fixat boende i anslutning till fesplatsen och att vi önskar att de stannar kvar och delar dagen efter med oss. Till saken hör att de som skall stanna kommer vara de närmaste vännerna och släkten och de har säkert inga invändningar mot detta då det i dagsläget är ett av problemen hur vi ska få våra gäster från festplatsen och hem till oss på natten. Dvs de som planerat att bo hos oss. Vi har även gäster från annat land vilket det kommer underlätta enormt för. Och det kommer alltså gå buss från den nya festplatsen till den gamla (eller anslutningsplats) på kvällen. Kommer även ordna stand by chaufför om någon behöver lämna festen i förtid eller oväntat. 

  • Anonym
    Äldre 11 Feb 11:21
    #3

    Kan även nämna att de allra flesta av de som inte kommer ha möjlighet att stanna kvar kommer dricka alkohol och därmed inte köra själva heller. Och eftersom jag (bruden) har större delen av släkten boendes på annan ort så kommer de redan ha räknat med att bo kvar. 

  • Anonym
    Äldre 11 Feb 12:34
    #6

    Ja det är lite speciellt med den nya festplatsen i såna fall. Det kommer bli mer av en upplevelse för våra gäster utöver vigsel men kan inte avslöja så mkt mer i dagsläget då jag är lite orolig över att några är inne här och läser visst finns det en del praktiska saker som måste ordnas enkelt och lätt om vi väljer att hemlighålla det. 

  • Anonym
    Äldre 11 Feb 12:55
    #9

    ja vi har ju inte bestämt oss om hur vi ska formulera det hela och är det så att det hela går i lås så behöver de inte "checka in" utan bara gå in och lämna av väskor. Det här är bara en idé som slog oss igår och vi har inte diskuterat genom det hela ännu heller. Var bara kul och se hur andra resonerar kring detta. 

Svar på tråden Överraska gäster