• Äldre 6 Feb 15:45
    10512 visningar
    40 svar
    40
    10512

    23 Augusti 2014

    Hej :)

    då försöker jag få iväg detta för 5  gången, inte postats innan...

    Jag och min festman planerar oxå bröllop den 23 Augusti 2014 :D

    Vi förlovade oss den 2013-04-01.

    Vi har satt en preliminär budget på ca 40 000:-, vi har varit och kollat på en lokal som vi kommer att boka så fort vi har fått tag i en vigselförrättare eller om vi ska gifta oss i kyrka.

    Jag var och provade bröllopsklänningar i söndags, dem tog mina mått och jag hittade en helt fantastisk klänning, helt annan modell än vad jag först kollat på. Så den är nu beställd och väntas vara klar till slutet av mars/i början på April månad, längtar :)

    Vi har börjat på en gästlista, då vi vill hålla nere på kostnaderna så kör vi inom familjen och vars en vän, brudtärna och bestman är tillfrågade och bestämda, DJ är fixat, börjat kolla på ring.

    Hur långt har ni kommit i planeringen ?

    Brud082014

  • Äldre 7 Feb 10:57
    #3
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-06 22:31:03 följande:
    Ååå vad roligt att du beställt din klänning. Det låter som att ni är på gång med er planering, det är otroligt mycket att tänka på men samtidigt jätteroligt. Vi har bokat kyrka och plats för bröllopsmiddag/fest. Vi har fått hem inbjudningskorten vi beställt så dem håller vi på att pyssla ihop nu för att kunna skicka ut dem nästa vecka. Jag har köpt klänningar och små tiaror till brudnäbbarna och även tittat på smoking till pojkarna som ska vara näbbar. Jag har bestämt mig för vilken klänning jag vill ha men väntar till maj med att beställa den, vi har tittat på lite olika kläder till min blivande man också men det är inte helt bestämt ännu. Jag har också hittat vigselring!!!! Jag har säkert provat 30 olika innan jag bestämde mig, det är inte så lätt att bestämma vad man ska bära resten av sitt liv. Vi ska beställa ringen nu i helgen 😃
    Det känns som att vi är på väg i rätt riktning :)
    Behöver ta tag i det där med och boka kyrkan eller vigselförrättare, vi kan nämligen gifta oss där vi ska ha våran bröllopsfest, utomhus vid bra väder :)

    Åh så spännande, ska ni göra dem själva eller har ni beställt färdiga ?
    Jag vet inte om vi ska ge oss på och göra dem själva eller beställa:P

    Spännande,  jag vet vilken ring jag önskar mig sen får jag se vilken min festman väljer, kommer inte få se den innan bröllopet och han kommer inte att får se bröllopsklänningen ;)

    Kör på lite tradition :)

    Hur många har ni beräknat bjuda, vi landar på närmare 40 personer varav 4 barn.
  • Äldre 7 Feb 15:57
    #5
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-07 11:37:43 följande:
    Vi beställde inbjudningskort från Calligraphen men monteringen av korten gör vi själva då de tog 6kr per kort för montering. Det blir lite pyssel att få ihop alla kort och knyta sidenband runt var och ett. Vi bjuder ca 70 personer och bara våra barn ska vara med då vi har bestämt oss för ett barnfritt bröllop. Min fästman har sett brudklänningen på bild men kommer inte att få se den på mig innan bröllopet. Vad mysigt med ett utomhusbröllop! Jag hoppas också på fint väder den dagen. Vi viger oss i Uppsala domkyrka så det känns väldigt speciellt då min morfar arbetade där under många år.
    Okej, de kan det ju vara värt.

    Vi funderar på att göra dem själva med hjälp av färgat papper och start kit från Panduro och med hjälp av dator samt skrivare.

    Min sambo har sett en klänning på bild och vet vilken model jag har kollat på nätet, det blev en annan sak att se på bilder än att ha dem på sig ;)

    Ja, de vore verkligen en dröm :)

    Åh vad roligt :)

    Nu har jag Bokat Lundby Nya Kyrka Ute på Hisingen i Göteborg, så nu känns de verkligen att vi ska göra det :)

    Har du kollat på några underkläder och skor till dig än ?
  • Äldre 7 Feb 17:54
    #7
    camillastolt skrev 2014-02-07 16:08:21 följande:
    Åh va kul med en sådan tråd!
    Vi gifter oss oxå den 23/8-14 :)

    Har bokat kyrka (får veta vilken präst de blir i april), festlokalen är oxå bokad.
    Ringen e vald men inte beställd ännu. Ska in o beställa den nästa helg förmodligen.
    Har börjat köpa saker till dekorationerna o så.
    Bokat en trubadur.
    Ska prova klänningar nästa torsdag =)
    Inbjudningskorten ska vi göra färdiga nästa helg o sedan skicka ut ganska på en gång.
    De "viktigaste" personerna har vi ju informerat tidigare på ett eller annat sätt :)

    Har funderat på frisyr och ja har en kompis som förmodligen kan hjälpa mig med detta. Ska bara få ett sista klartecken om det. Hon ska även sjunga i kyrkan.
    En annan kompis har löshår ja kan låna som passar så då slipper ja den kostaden oxå o sen har vi en till fördel, min pappa är fotograf så även om han denna speciella dag endast vill vara gäst och "brudens far" så slipper vi kostaden för fotograf eftersom han har ganska många fotografvänner. Så han skulle fixa de. Antingen så gör de väl varandra *en tjänst* eller så betalar min pappa för fotografen.

    Ja börjar redan känna mig tokstressad över allt, men min blivande man tar allt med ro än så länge.

     
    Välkommen :)

    Roligt och höra

    Vad skönt med kontakter , önskar att man hade lite fler sådana ;)

    Har inte äns vågat tänka på fotograf, dyr post känns de som...
    Jag känner mig någorlunda lung men väldiugt förväntans full, bokade kyrkan tidigare idag och nu känns det verkligen att vi ska gifta oss :)
  • Äldre 8 Feb 10:59
    #9
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-07 21:41:46 följande:
    Vad roligt att vi blir fler här inne Skrattande

    Vi har gjort iordning ibjudningskorten och ska dela ut till närmaste familjen nu under helgen, det ska bli sååååå spännande att se och höra deras reaktioner då ingen vet något än. Resten av korten postas i början på nästa vecka.

    Fotograf har vi bokat, vi hittade en jättebra på bröllopsmässan som också hade ganska bra priser så det känns väldigt bra.

    Jag har tittat lite på underkläder men inte köpt några än, men det är helt säkert att det blir en torselett i alla fall då jag tycker det är så himla snyggt.

    Brudskor är inköpta, jag vill ha klack men inte för höga och jag är jätteglad att jag hittade dessa då de är snygga och bekväma
     

    Jag har även bokat in make-up och hon ska även fixa mitt hår. Jag vill ha håret utsläppt så det ska lockas och kanske ha något litet spänne och en tiara vilken även den är inköpt.
    Så spännande, vi har bara berättat de för våra föräldrar samt brudtärna och bestman än så länge :)

    Jag ska på bröllops mässan i Göteborg nästa lördag, får hålla utkik då :)

    Vilka snygga skor, jag vill inte heller ha för hög klack. Jag vill kunna använda dom hela dagen :)
    Dessa har jag funderat på att beställa från LightInTheBox.se, har ni några erfarenheter av att beställa skor från nätet ?

    www.lightinthebox.com/sv/satin-brollop-tillfalle-kitten-heel-pumps-klackar-fler-farger_p823834.html

    Jag är så intresserad av detta set, dock så fick jag till svar att höfthållaren inte fanns i deras sortiment nu..

    www.evasunderklader.se/bh/balconetter/romantisk-balconett-bh-brodyr/ bild nr 3
  • Äldre 9 Feb 14:39
    #11
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-09 13:00:38 följande:
    Jag har beställt mina skor från Light in the box. De är helt perfekta i storlek och väldigt bekväma att gå i.
    Vi beställde även klänningar till brudnäbbarna, blomkorgar och ringkudde därifrån, det är bra kvalitét på allting och jag är supernöjd med allt vi beställt. Det du bör tänka på är att det tillkommer en tullavgift som det inte står något om på hemsidan, det kom som en liten överraskning när DHL kom och levererade paketet.

    Jättefina underkläder du tittat på, titta runt på andra sidor också om det finns samma eller liknande så kan höfthållaren finnas där.

    Vi var på bröllopsmässa i Stockholm för två veckor sen, där fick vi massor av tips och idéer. Vi fick en rabattkupong på 25% på Guldfynd vilket var helt perfekt så den har vi nyttjat nu när vi var och beställde min underbara vigselring igår. Vi bokade även en fotograf som vi träffade på mässan som är jätteduktig.
    Kollar oxå på skor där ifrån, dessa:
    www.lightinthebox.com/sv/satin-brollop-tillfalle-kitten-heel-pumps-klackar-fler-farger_p823834.html

    Hur är storleken, samma som i sverige?
    jag kollade på deras storleksguide och där skulle jag välja USD 34 med fötter som är 22cm långa och hö fot är 20 cm bred och vänster 21,5 cm bred.

    Hur mycket fick du betala i tull, blev det frakt oxå ?

    Det ska jag göra, Tack :) Jag fulkomligt älskar dem, väntar bara på att lönen ska trilla in ;)
    Har du några erfarenheter av att beställa från evasunderklader.se , tänkte storleksmässigt :) ?

    Blir änu mera nyfiken och längtar tills lördag, tur vi har bokat biljetter och ska gå på mässan :)

    Spännande, blev det för ring ? :)
  • Äldre 10 Feb 12:14
    #14
    Lina Å skrev 2014-02-09 22:01:33 följande:
    Vi gifter oss också den 23/8 -14.

    Vi har hunnit boka:
    Kyrka, festlokal
    Köpt klänning, tittat ut vigselringar
    Beställt inbjudningskort.
     :D 
    Välkommen :)
  • Äldre 10 Feb 12:19
    #15
    ViktoriaStefan skrev 2014-02-09 20:38:25 följande:
    Det är jättesnygga skor du tittat på.
    Jag beställde storlek 38 som jag vanligtvis har på skor och de sitter perfekt. De är inte så smala vilket jag var rädd för att de skulle vara.
    Tullen blev ca 500kr, men då hade vi beställt lite fler varor, frakten gick på ca 200, det finns tre olika fraktalternativ att välja på så kolla vilket som är billigast.

    Jag har inte beställt från evas underkläder förut men de bör vara som storlekarna i butik, jag har tittat på Viva Victoria i Uppsala och där får man hjälp att prova ut så att det blir rätt storlek.

    Jag fullkomligt älskar min vigselring, den är så ortoligt vacker och passar jättebra ihop med min fina förlovningsring.

    Vigselringen                                              Min förlovningsring ser ut så här
    Diamantring i 18K guld                        Diamantring i 18K guld
    Okej, jag e lite kluven på storleken. Jag har oftast storlek 36 i höga skor men har provat några som till och med var förstora. i vanliga skor pendlar jag melllan 36-37.

    Okej, då får jag räkan med en extra kostnad om jag beställer där ifrån, Tack för tipset :)

    Det förstår jag, dem är jätte fina :)
    Jag kollar på någon liknande ring fast hos Allberts guld :)
  • Äldre 6 Apr 17:15
    #23
    ViktoriaStefan skrev 2014-03-09 19:26:57 följande:

    Hej tjejer,
    Hur går det för er med allt?

    Idag har vi hämtat min vigselring. Ååå den är så vacker och jag längtar nu om möjligt ännu mer till vår bröllopsdag.
    Vi har även hittat en bil som ska köra oss från kyrkan till restaurangen där vi ska ha vår bröllopsmiddag och fest.

    En sak som fortfarande hänger i luften är att vi inte bokat något band till festen.... Känns lite jobbigt då jag vill boka alla stora saker långt i förväg så vi kan fokusera på alla detaljer. 


    Det går sakta men säkert framåt :)

    Håller på och försöka få våra inbjudnings kort klara så vi kan skicka ut dem senast i slutet av April förhoppningsvis ;)
    Min sambo ville göra en speciel inbjudan som kan sparas som minne, ett hjärta i plexiglas med info om vigseln.

    Vi är innen på att eventuelt boka oss en resa till turkiet dagen efter bröllopet då vi båda är lediga en vecka efteråt.

    Jag har fått hem min underbara bröllops klänning :)
    Bestälde hem skor igår, efter månader av spanande :P längtar tills jag får hem dessa godingar :)

    vad är det för typ av band ni är ute efter ?

  • Äldre 7 Apr 20:47
    #28
    Himla skrev 2014-04-07 08:19:57 följande:
    Vilka fina skor, var har du hittat dom?!
    Jag hittade dem på Zalando:s hemsida efter månader av letande.

    www.zalando.se/anna-field-pumps-roett-an611a0a9-g11.html

    dem finns i Blått och svart oxå

    www.zalando.se/anna-field-platapumps-blatt-an611a0a9-k11.html

    www.zalando.se/anna-field-pumps-svart-an611a0a9-q11.html

    Fulkomligt älskar dem, fick mail föruta att dom skickas idag :D


  • Äldre 12 May 13:31
    #31

    Skönt att ni hittade något band ViktoriaStefan :)

    Vi kommer mestadels dekorera med värmeljus och någon enstaka blommor, min brudbukett och eventuellt tärnbuketerna.

    Jag var på konsultation hos frisören häromdagen, känns verkligen som att de hela närmar sig med stormsteg :)

    Dock har vi fortfarande ett par viktiga punkter kvar att lösa,men de känns ändå någorlunda bra i planeringen utan stress hitils.


    inbjudningskort- som är  under tillverkning, de ska skickas ut så fort dem är klara.

    Brudgumens kläder + skor- har vi valt att avakta lite med för att vi ska va helt hundra på att de kommer att passa, han älskar träning :P

    Beställa ringar

    Bröllopstårta

    Beställa blommor

    Bestämma mat- filar på de fram och tillbaks, 2 rätters ej skaldjur. tips någon ?

    Fotograf- vi har fått tag i en som min blivande känner men han vill inte ha ansvaret över dem "fina korten" typ porträtt foton.

    Efternamns byte och hindersprövning ska jag skicka in i morgon så fort pattronerna till skrivaren kommer ;)



    Hur ligger ni till ? :)

    Å så jag längatar :)
  • Äldre 9 Jun 23:43
    #34
    Nannyandersson skrev 2014-06-09 21:40:31 följande:

    Jaaa! Nu går det fort ! Snart 2 månader kvar! 


    Innan kände jag ingen panik eller stress, men nu känner jag att det har verkligen gått så snabbt, tänk om 2 månader e vi där! 


    Vi har också skickat in hinders/- efternamnsbyte.


    Jag tycker den svåra delen med bröllopet är vad man ska ha för text (som vigselförättaren ska säga) låt eller dikt... 


    Vi har tårta också som ska fixas, vi vet inte riktigt...Ingen av oss gillar tårta .. haha :/

    @brud082014, med maten tror jag man ska tänka enkelt och gott. (skaldjur kanske inte är något för alla. ( Ta något som ni båda gillar men med tanke på era gäster också kanske?) Vi försöker tänka mycket mat..och lite blandat ! så att alla blir mätta och belåtna =) Men det är svårt såklart. Vi har veganer, gluten mm.. så därför blev det lättast med stor buffe. 


     


     


     


    Det börjar närma sig med stormsteg :)


    Bokade en hotell övernattning till mig och mina två tärnor natten till bröllopet igår,min lilla syster och en kollega :)


    vi har haft problem med våra inbjudningskort men nu ÄNTLIGEN kommer dem komma ut till alla denna veckan, bara 1,5 månad senare än planerat:P Men alla utom 1 vet om att de blir bröllop som är bjuda, spännande med folks rektioner ändå :)


    Min blivande är inte så mycket för fisk överlag annars hade jag gärna valt de, då jag inte tål gluten eller laktos och nästan hälften är laktos samt att min blivande mår bättre av glutenfritt så kommer vi köra på att all mat kommer va gluten och laktos fritt :) 

    Nu tror jag iallfall att vi börjar komma någon vart med mat planerna, någon form av kyckling spet till förrät med någon sallad till ev, till huvudrätt kalkon med sås och potatis samt kokta grönskae till och sen någon tårta till efterrät, mannen e svag för mörkchoklad och jag är svag för vit choklad så får se vad man kan hitta på :)

    hindersprövningen och efternamnsblanketen gick jätte fort och få svar på, blev väldigt förvånad, skickades på en  fredag och hade svaret på tisdagen, räknade med 1 vecka eller 2 :P

    Vet ni vad ni ska ha på er för underkläder ?, ska ni byta om inför natten ? :)


     

Svar på tråden 23 Augusti 2014