• Anonym (Anony­m)
    Äldre 29 Jan 22:01
    2023 visningar
    4 svar
    4
    2023

    Borde vi bjuda in henne till bröllopet?

    Min blivande man har en kvinnlig vän som han gick i högskolan med och som var del av hans nära vänkrets. Jag själv är endast ytligt bekant med henne och har bara träffat henne några gånger tillsammans med min sambo. Han säger att hon alltid har varit en bra vän och behandlat honom väl och jag håller med om att hon normalt sett verkar vara en trevlig person. 

    Vi hade dock en incident för flera månader sedan då vi hade en middagsbjudning hemma hos oss. Hon var inbjuden och kom hit otroligt berusad och försökte sätta sig i knät på min sambo, krama honom och pussa honom på kinden. Hon försökte även göra liknande saker mot andra människor i rummet. Det hela blev snabbt avstyrt och ingenting mer hände. Jag upplevde det dock som ett övertramp och blev illa till mods och har efter det aldrig fullt ut kunnat acceptera henne, även om jag håller med min sambo om att hon vanligtvis verkar vara en trevlig person. 

    Nu vill dock min man skicka en bröllopsinbjudan till henne och hennes sambo. Han säger själv att hon gjorde ett stort misstag och att vi båda har rätt att vara upprörda, men att han samtidigt har förlåtit henne och vill lägga det hela bakom sig. Eftersom hon är en del av hans nära vänkrets känner han att han gärna vill skicka en inbjudan till henne då alla andra i kretsen är bjudna. Jag själv känner motstånd och vill helst inte att hon ska komma. Vad tycker ni? Är jag för långsint och är mitt motstånd överdrivet?

Svar på tråden Borde vi bjuda in henne till bröllopet?