• Äldre 29 Jan 18:31
    2330 visningar
    7 svar
    7
    2330

    Fixa egen mat?

    Jag skulle inte ha något emot det alls, alltså papptallrikar osv. Jag lagade en liknande buffé till vår första bröllopsdag för ca 30 personer. Jag gjorde kallskuren fläskfilé och kycklingfilé, en potatissallad (fransk, utan sån vit sås), pizzabullar, västerbottensostpaj, tsatsiki, grönsallad, bröd och smör samt jordgubbs- och rabarberpajer med vaniljsås. Vi betalade drygt 800kr för all maten. Då plockade jag visserligen örter till köttet och jordgubbar och rabarber till pajerna själv. Det hade ju dock inte ökat på priset så mkt att köpa det. Jag lagade all maten själv som sagt under dagen före, det gick jättebra :)


  • Äldre 29 Jan 20:02
    #4

    Jag tänker dock att om man ska vara i tex trädgården hemma, så är det väldigt enkelt med papptallrikar osv. Man slipper disken! :P Jag älskar papptallrikar och plastbestick, just för att jag slipper diska! Diska är nog det värsta jag vet haha

    Men ja, porslin ingår ju ofta om man är i tex kvartersgårdar, byagårdar och liknande :) Och vanligtvis finns ju diskmaskin som man kan diska i, så det inte behöver ta hela natten (eller morgondagen).


Svar på tråden Fixa egen mat?