• Alylly­ra
    Äldre 27 Jan 10:42
    3695 visningar
    12 svar
    12
    3695

    VAD hoppas du ni gör på bröllopsresan?

    Jag hoppades på mycket sol och bad, min man hoppades på mycket vandring och foto, så vi fick kompromissa. Det gick jättebra! Vi fick både en aktiv och en inaktiv semester, kan man säga :)

    Det enda som vi fick lov att göra som ingen av oss var särskilt förtjust i var att åka mycket bil. Men så blir det när man åker till USA, samhället är ju typ gjort för att ha bil... Så det blev många fler timmar än vi hade önskat som spenderades i bilen. Men då kan man ju hinna prata med varandra :) 

  • Alylly­ra
    Äldre 27 Jan 13:19
    #7
    ThereseV skrev 2014-01-27 11:46:43 följande:
    Jag tycker det är jättekul att läsa hur olika man prioriterar och hur många olika typer av resor det finns:) Ni (Alyllyra) hade ju hatat vår resa (roadtrip) medan vi nog aldrig hade valt en sådan resa som dom flesta gör (ta det lugnt på en strand/ ett hotellområde typ) 
    Håller med!

    Men jag lär ju tillägga att vi inte alls tycker att det är tråkigt med roadtrip. Tvärtom! Om man har bestämt innan att man ska på roadtrip och själva resan är målet så är det ju jättekul.
    Däremot att varje dag behöva ta bilen bara för att komma till en restaurang att äta kvällsmat på, eller att det tar en halvtimme med bil bara att nå motorvägen från där man bor så att man kan ta sig iväg till nått ställe man vill besöka, det tyckte vi inte var så roligt. Den tiden hade vi hellre spenderat på själva utflyktsstället. På en roadtrip ser man ju nya platser hela tiden, men att köra samma (slitna) väg fram och tillbaka fyra dagar i sträck är inte så kul.
Svar på tråden VAD hoppas du ni gör på bröllopsresan?