• Äldre 9 Mar 17:30
    6362 visningar
    19 svar
    19
    6362

    9 augusti

    Här finns en till som gifter sig 9 augusti! Vi har fixat detta redan:

    Kyrkan
    Sångerska till kyrkan
    Festlokal
    Trubadur till festen
    Catering
    Fotograf
    Frissan som fixar smink och hår
    Brudtärnorna är tillfrågade
    Toastmasters tillfrågade
    Bilen som kör oss från kyrkan
    Inbjudningarna blir färdiga ikväll och skall skickas nu i veckan
    Dukar till festlokalen
    Vaser till borden
    Köpt en  massa pynt från aliexpress
    Klänningen är planerad, men eftersom min mamma, som är sömmerska, skall sy den, så väntar vi ännu några månader. Planerar att gå ner mera i vikt.
    Sparar på alla tomma konservburkar och glasflaskor som jag får tag på. Burkarna skall bli ljuslyktor, och flaskorna skall det sättas ljus i.

    Jag har även pysslat en del själv förutom inbjudningskorten: hjärtvimpel som skall täcka hela taket i festsalen. Kommer att behöva 500 pappershjärtan har jag räknat ut :) Har också pysslat ihop en välkommen-vimpel till ingången vid festlokalen, och dessutom har jag lagat "just married" till bilen, i samma stil som välkommenskylten. 
     

  • Äldre 22 Jun 17:53
    #19

    Hej!

    Vi har nu hunnit med att beställa klänningar till brudtärnorna och kostymen till brudgummen. 
    En kompis som är florist skall fixa blommorna och blommorna kommer vi att plocka i min mormors trädgård.
    Vi har en hel del ogjort ännu: ring skall köpas åt mig, tårtan skall beställas, nattmaten planeras, programblad lagas, skor skall köpas. 
    Jag använder glasögon och har planerat att skaffa nya glasögon till bröllopet, vill inte använda kontaktlinser, så glasögonen borde jag också åka och beställa denna vecka så att jag hinner få dem och "gå in dem" före bröllopet.

    Fortfarande har jag en känsla av att vi har glömt något. Kommer ni att tänka på något som jag totalt missat?

Svar på tråden 9 augusti