• Äldre 23 Jan 09:37
    21018 visningar
    3 svar
    3
    21018

    Personbevis EFTER namnbyte?

    Mitt namnbyte gick igenom igår! Finally (jag vet att en månad där det dessutom varit jul och nyår inte är så lång tid).

    Grejen är att jag skulle vilja ändra mitt efternamn hos skolan redan idag, men då behöver jag ju ett nytt personbevis - som jag vet kommer med posten, men det har ju inte gjort det än. Så - finns det personbeviset att skriva ut från skatteverkets hemsida? Jag hittar massor med personbevis, men förstår inte riktigt vilket det är jag ska ha i så fall? Vad heter det man får hem från skatteverket?

  • Svar på tråden Personbevis EFTER namnbyte?
  • Äldre 23 Jan 09:40
    #1

    Funderar på om det kan vara "utdrag om folkbokföringsuppgifter" jag ska ha? För där står både mitt nya efternamn och mitt gamla som ogift..

  • Äldre 23 Jan 10:12
    #3

    Det funkade med den varianten (sitter ändå i skolan och bara väntar på ett resultat så jag kunde lika gärna prova).

    De behövde bara ett med personnummer och efternamn typ :D Anledningen till att jag ville ha det gjort nu är att jag har ett kursupprop på måndag som jag hoppas att de inte har skrivit ut uppropslistan till än :)

    Men nu har jag fått nytt passerkort och hela köret :)

Svar på tråden Personbevis EFTER namnbyte?