• acnc
    Äldre 16 Jan 14:04
    2732 visningar
    10 svar
    10
    2732

    Bröllop eller inte Bröllop?? Hjälp!

    Jag har velat gifta mig i flera år och helst innan vi skaffade barn. Så blev dessvärre inte fallet, nu har vi två små underbara döttrar, en på 2 år o en på 9 mån. Jag hann inte börja jobba mellan barnen så jag har varit hemma nu i lite över 2 år.


    Nu har jag äntligen kommit in på en utbildning som jag ska gå från nu i Januari och två år framåt. Ska bli skitkul :)!!


    Jag och min sambo har pratat om att gifta oss nu till sommaren och mycket är redan bokat - kyrka, lokal och underhållning, de stora bitarna mao.


    Nu helt plötsligt har min sambo börjat tveka på om vi hinner och orkar med det här. Just nu är vi väldigt oense, nästan varje dag. Jag argumetnerar såklart för och han emot. Han tycker vi ska vänta två år till jag är klar med studierna. Visst, jag förstår till viss del, jag ska plugga och har två små barn, men jag vill ju så gärna och då tänker jag att på nåt sätt hinner man väl bara man vill :)


    Min fråga är nu, tror ni att vi hinner (vi har bokat till 23/8) och vad skulle ni gjort??? Vad kan ni ge mig för tips och råd??


    Kan ju tilläggas oxå att min sambo har ändrat sig i fråga om litet bröllop, nu vill han ha stort (ca 60-70 gäster) och han vill inte ha budgetmat.


    Så svårt att argumentera för!! Please Hjälp!!

  • Svar på tråden Bröllop eller inte Bröllop?? Hjälp!
  • acnc
    Äldre 16 Jan 21:27
    #7
    Tack för alla snabba bra svar!!
    Till en början va det det ekonomiska han skyllde på men sen har han sagt att vi har ju råd men att för stora utsvävningar funkar inte och vissa prioriteringar måste vi göra, bara det inte blir på maten, enligt honom. Han vill tex att lokalen ska va så vi kan ta med Inbjudningskort kommer vi oxå beställa för att spara tid. Det är allt smått som jag antar tar mest tid och då framför allt det som ska göras på slutet. Jag har sommarlov hela Juli och då kommer jag hinna massor hoppas jag (om jag inte blir erbjuden sommarjobb på min kommande praktik som min sambo säger att jag isf måste ta).
    Jag berättade för min blivande att jag gjort detta inlägg och han va med och läste svaren. Innan vi började läsa sa han att det här är det som gäller, vi gör va det står här ;) får se om han håller det han lovade nyss nu ;). Han hade nog hoppats på att det akulle bli lite andra svar.
    Kul att höra att andra är/har varit typ i samma sits och ändå lyckats bra. Nu är det bara att hålla tummarna!! 
  • acnc
    Äldre 16 Jan 21:30
    #8
    PS. Nu på slutet har han bara skyllt på tiden att vi inte kommer orka. Sen vet jag ju inte om det är nåt annat som ligger bakom som han inte säger men det lär jag ju aldrig få veta heller dessvärre...
Svar på tråden Bröllop eller inte Bröllop?? Hjälp!