• Anonym (villr­ådig)
    Äldre 13 Jan 00:17
    2466 visningar
    9 svar
    9
    2466

    Toastmaster/madam/par?

    Vet inte vart jag ska lägga den här tråden......

    Jag hade önskat ha min bror och hans fru  som toastpar men då dom väntas föda barn vilken dag som helst i samband med vårt bröllop tackade dom idag nej till uppdraget.... Vilket jag så klart förstår men det känns ändå i hjärtat att dom kanske inte kan vara med.... Har tillfrågat moster och morbror för några dagar sedan om dom ville vara "back up" och dom skulle fundera några dagar då det är som min morbror uttryckte det ett "ärofyllt" uppdrag. Men vad gör vi om dom tackar nej? 

    Vem har ni valt som toastmaster/madam?

    Känner att jag snart skulle behöva skicka inbjudningarna och där vill jag ju gärna ha med en sådan uppgift..... 

  • Svar på tråden Toastmaster/madam/par?
  • Anonym (villr­ådig)
    Äldre 13 Jan 07:27
    #2

    Hur ska gästerna annars veta vem dom ska vända sig till om dom vill hålla tal eller annan underhållning på festen? Den inbjudan jag fått till annat bröllop innehöll namn på toastmadam så man visste vem man skulle vända sig till om man ville hålla tal

  • Anonym (villr­ådig)
    Äldre 13 Jan 08:31
    #4

    Vi gifter oss 7 juni och det är klart vi kan vänta några dagar så moster och morbror hinner fundera.... min bror gifte sig i maj 2013 och hade osa i februari.... jag vet inte hur mycket tid man behöver mellan osa och dagen D....

  • Anonym (villr­ådig)
    Äldre 26 Jan 15:33
    #9

    Tack för att ni delar med er.... Allt har löst sig 

Svar på tråden Toastmaster/madam/par?