• Äldre 7 Jan 00:01
    6175 visningar
    15 svar
    15
    6175

    cambridge våren -14

    Hej! Ska köra igång med Cambridge i februari! Har ca 20 kg att få bort men skall nog inte köra Cambridge hela vägen. Planen är 1 månad Cambridge och sedan Cambridge kombinerat med 5:2! Ska gifta mig i juli och har sedan länge tänkt ta tag i detta, men vad är bättre som morot än sitt egna bröllop?! Någon fler som ska köra nu i vår? Skulle vara kul att skriva av sig och följas åt!

  • Svar på tråden cambridge våren -14
  • Äldre 10 Feb 16:12
    #3

    Åh va kul med svar! Jag började också idag! Det går tröööögt. Sovit typ ingenting inatt kombinerat med svält & vårdjobb = yr i mössan och illamående. Men jag kör på! Blir det allt för rysligt så måste jag få i mig nått som höjer blodsockret, men det tänker jag undvika in i det sista!! Vet inte hur pass jobbigt det kommer bli med ett rätt aktivt jobb med människor, men jag testar! :) Jag hade bara några påsar kvar sedan jag kört innan och har istället köpt nutrilett. Då dricker man 5 påsmetar varje dag, tror att kcal skiljer lite, något mer/dag med nutrilett tror jag men det kanske bara är bra? Frupuff: hur har veckan gått?! Har du vägt dig och hur har du mått? Ja. Att inte äta med barnen är nog väldigt svårt och man vill ju inte att dom tar efter! Kanske du får dra en vit lögn? Att du har ont i magen så att du inte kan äta vanlig mag just nu eller nått..

  • Äldre 10 Feb 16:13
    #4

    Oj vilka konstiga ord det blev nudå (skriver från telefonen från jobbet). Hoppas att ni förstår ändå ;)

  • Äldre 11 Feb 14:22
    #9

    Jag håller med. Skulle detta vara "farligt" så skulle det inte säljas och det skulle inte finnas alla dessa människor som faktiskt lyckats bra, mått bra under tiden och hållt vikten efteråt. Jag har också valt min väg. För mig handlar det om att jag just nu inte kan välja sån bra mat som krävs pga. dålig koll. Jag läser på under tiden jag dricker shakes och jag lär mig fram till det är dags att gå över till mat igen. Det finns så otroligt många diskussioner om sånna här dieter och många är negativa och tror inte på det, tror att man går upp i vikt på en gång efter osv, men det handlar ju också om okunskap. Man kan inte vräka i sig en pizza första dagen man ska börja äta igen. Man tar lite pö om pö och utökar och sen väljer man lågkolhydratkost eller annat och motionerar. Jasså är nutrilett inte lika mättande? Mja! Jag testar dem så får vi se :)

  • Äldre 11 Feb 22:02
    #11

    Otroligt! Vad duktig du är/var! Under hur lång tid åt du ck då? Hur mycket tränade du? Själv så är jag lite feg ön så länge när det kommer till motionen. Jag är rörlig i jobbet (jobbar som undersköterska) och just nu törs jag inte göra så mycket mer än så. Är bara på dag två nu. Siktar in på att börja med promenader vecka 2! :)

  • Äldre 12 Feb 22:35
    #12

    Vad tror ni om att blanda olika sorters shakes som finns? Jag hade bara några Cambridgepåsar kvar från sist jag använde dom, så jag köpte hem nutrilett i all hast (plus att jag tycker att det är så krångligt att behöva passa tider osv hos en konsulent för att få handla mer), och nu har jag fått 20 påsar av naturdiet av min kompis! Är det dumt att blanda mellan olikamärken eller funkar det? Det lär ju vara ungefär lika i näringsinnehållet och kcal? Har inte jämfört själv ännu. Cambridge ska man ju dricka tre påsar/dag, och naturdiet/nutrilett är det 5/dag.

  • Äldre 13 Feb 11:07
    #15

    Vad kul att det är lite olika shakes vi dricker. Jag är inne på dag 5 idag. Igår mådde jag pyton, var alldeles yr och dimmig så jag blev tvungen att äta en halv banan för att få upp blodsockret. Jag jobbar rätt intensivt så det blev för mycket. Vägde mig på kvällen och har gått ner 2,2 kg i vätska. Får se hur det går framöver :)

Svar på tråden cambridge våren -14