• Äldre 5 Dec 14:24
    8001 visningar
    27 svar
    27
    8001

    Kristianstadsbor som gifter sig sommaren 2014!

    Hej!

    Vore skoj att babbla med er som också ska gifta er i kristianstad eller i närheten sommaren 2014  

    Gärna mycket bilder,det är roligt

    Jag är en 36 -åring som ska gifta mig 5 juli. Vi ska ha borgelig vigsel som kommer äga rum hemma hos oss med bara några få. Efter detta en fest på bykrogen i österslöv. Vi blir 40-50 personer.

    Jag ska ha två mina två bästa vänner som tärnor och min storebror ska vara toastmaster.



    Jag har skissat lite på ett färgtema. Bröllopsklänningen är den jag har beställt. Ska ha tyllkjol under också. Jag hoppas den är lika fin i verkligheten som på bilden Mina tärnor kommer ha rosa och vinrött eller om bägge har vinrött(inte de klänningarna på bilden dock). Det får de välja själva. Vinrött,vitt ska vara basen men rosa och orange i detaljer typ !

    Babbla på nu!
     
  • Svar på tråden Kristianstadsbor som gifter sig sommaren 2014!
  • Äldre 5 Dec 14:27
    #1

    Jag fick veta av min mamma idag att jag ska få hennes mors gamla vigselring. Jag får förstås själv välja om jag ska ha den som vigselring själv,jag fick se den idag och prova den. Spontant så gillar jag den. Jag har ALDRIG smycken,är inget fan av det,men denna tror jag passar mig. Den är enkel. Men jag ska kika runt förstås innan jag bestämmer mig. 


  • Äldre 5 Dec 14:49
    #3

    Du är välkommen

    Hur ska ni gifta er? Borgeligt/kyrkligt? Stort/litet bröllop? 

  • Äldre 5 Dec 15:42
    #5

    De har en festlokal på ovanvåningen eller så kan man vara där nere. Vi har ej bestämt ännu vilket alternativ vi ska ta! Jag har aldrig sett festlokalen live uppe så vill gärna se den snart. Men där finns möjlighet till bar och yta för dans osv.

    Eftersom vi inte har megastor fest ville vi inte ha nån jättelokal,plus att vi har bott i Österslöv så vi har en anknytning dit Vi va rätt eniga om att vi skulle vara på en restaurang från början. 

    Har ni funderat på var ni ska festen nånstans?
     

  • Äldre 6 Dec 14:14
    #7

    Ingen lokal jag känner till,men det låter jättehärligt med vintagebröllop Vi kommer väl flirta lite med femtiotalet men inte go all in så att säga. Har du börjat kolla på klänning nåt eller har en ide om vad du vill ha?

    Vi har fått en offert och där finns olika rätter,sen vet jag faktiskt om man kan välja annat,men det skulle jag ju nästan tro! Vi är dock rätt inne på deras buffe just nu.Men vi får se när vi träffar dom sen. Skulle ringa dom efter jul.

    Åhus kyrka är jättefin,jag har bott i Åhus när jag var 10-18 år Hur gammal är du?

    Det blir en större valfrihet när man gör som ni tänkt men jag känner inte att jag ids faktiskt. Jag är också rätt så nördig och kräsen vad gäller stil osv men jag är också lat  

  • Äldre 9 Dec 15:26
    #9

    Ja jag beställer min andra klänning nu  

    Den andra va fin,men ändå inte helt hundra + att den va lite stickig  den va billig så gör inte så mycket.

    Ingen som helst aning om brundnäbbsfrågan där tyvärr  

    Klart du ska slå på stort och köra på en stor princessklänning om du kan tänka dig det!! 

  • Äldre 10 Dec 17:29
    #11

    Denna köpte jag först: 



    Men jag är osäker så har beställt den jag postade i översta inläget också  

     
  • Äldre 10 Dec 17:32
    #12

    Jag har inte provat alls. Jag är helt förlorad i att handla via nätet  
    Jag har en rätt klar bild av vad jag vill ha för stil på klänningen! Ville ha en vadlång,även om det finns fina långa också. Och ju mer man tittar desto mera fint hittar man. Får väl se hur många klänningar som tillslut hänger här,hehe 

  • Äldre 11 Dec 16:24
    #14

    Jo,vet vad du mnear...har skärpt mig och nu åker det mesta tillbaka som inte passar,men visst är det risk att det glöms och då blir man duktigt irriterad på sig själv

    Nä,inga inbjudningar ute ännu. Vi tänkte oss ca 3 månader innan (det e väl rätt lagom eller?). Sen har jag redan sagt till vissa,familjen och tärnor och toastmaster förstås

    Lokal är klart och fotograf. Jag ska ringa vigselförättare imorrn. Jag har börjat kolla runt på nån som sjunga på vigseln. Och massor annat...frisör blandannat,men inget inbokat ännu. Min ord, frisör kunde ej vårt datum Men det ska nog bli bra ändå hoppas jag. 

  • Äldre 12 Dec 16:39
    #16

    Alltså..jag klipper mig i Malmö. Jag är lite (läs mycket) petig med mitt hår och min frisör flyttade till Malmö så då följde jag efter. Men nu pluggar jag i Malmö så det passar perfekt. Hon hade kommit hem till mig om hon ine just det datumet hade beställt en resa.

    Men jag kollar in salongen Tova just nu i stan. Jag kollar också in Myran och Malkolm.

    Nej vi ska köra barnfritt faktiskt. Där är det nog bara en som får svårt med barnvakt,det är Lasses bror, men vi har sagt till redan nu. Sen kommer grannarna ha en tvåmåanders och han kommer få följa med En så liten är det ju speciellt med!

    Toastmaster va det inget snack om här. Min bror är klockren för det,han har gjort det förr också. Sambon och jag har vatt ett par i 14 år så brorsan känner väl oss lika väl ungefär Sen har jag bett mina tärnor stötta upp under kvällen också. Vi ska bjuda min bror på middag där vi ska vara sen när det närmasr sig så vi kan gå igenom allt och att han får se lokalen osv

    Hur stor ålderskillnad är det mellan dig och din blivande? Inte för att det spelar nån roll men blev nysis nu när du nämnde  

    Min sambo är från Stockholm och man bör nog kanske informera hans kompisar ganska snart ändå,gärna innan 3 månader känner jag för att de ska kunna planera redan nu. Inte alla har barn dock

     

  • Äldre 13 Dec 15:12
    #17

    När friade han eller du förresten och hur gick det till?  

    Här va det faktiskt jag som friade på hans 40-årsfest (som va en överaskning det också. Så det va en överaskningarnas afton. Jag tror han befann sig i chock typ hela kvällen,haha) 

  • Äldre 31 Dec 12:10
    #22
    Petraksa skrev 2013-12-19 17:01:28 följande:
    Annars  kan jag varmt rekomendera Anna på skägg och lockar. Hon är helt fantastiskt duktig! Jag är också väääldigt petig med mitt hår och har testat alla frisörer i stan känns det som ;)

    Skönt med barnfritt! Vi kommer nog låta barn vara med i kyrkan men på festen blir det barnfritt. Kanske att sambons egna barn är med vid middagen men att de får åka efter det.

    Det är 9år mellan oss två. Jag är 24 och han 33. Ålderskillnaden hade väl inte varit så märkbar om han inte varit gift innan och har 3 barn (8,9 och 12år). Men det var inget jag visste om när vi träffades.
    Ibland blir det inte som man tänkt sig men trots detta ännu bättre ;) hade inte direkt planerat att vara "styvmamma" vid 24 års ålder liksom!

    Vi har inte direkt pratat om giftemål innan vi gifte oss i vegas i augusti, bara en kul grej för att ha gjort det inget som är giltligt.
    Men sen började vi prata om det och så sa jag att han måste fria på"rätt" sätt om jag ska svara ja.
    Så han gjorde det enda smarta och väckte mig fyra på morgonen innan han skulle till jobbet tog fram ringarna och frågade om jag ville förlova mig/gifta mig med honom.
    Jag var halvt sovande fortfarande och svarade ja. Det var tydligen hans sätt att lura mig ;) haha

    Då är det snart dags att skicka ut inbjudningskorten då? ;) 
    Det blir Sara på skägg och lockar,har gått hos henne förut,hon är duktig! hon sminkar också så det känns bra Har inte bestämt om jag ska gå dit eller be henne komma hit. På ett sätt skönt att komma iväg. Jaja,vi får se!

    Vi hållar på och skissar på inbjudningskort nu! 
  • Äldre 31 Dec 12:10
    #23
    SweetColorfulPhotography skrev 2013-12-20 21:15:50 följande:
    Jag är 25 och kommer också från Kristianstad men jag har redan gift mig, jobbar med bröllop så tycker det är superkul att följa med i forum kring detta. Jag ärvde också en ring av min släkting, av min mormors mor - det är verkligen fantastiskt kul att bära den Jag ändrade dock den lite så att den passar mig och bytte ut hennes sten mot en diamant. Fyndade allt porslin på loppis och hade vigseln på äspetstranden. Vi hade dragspelsmusik vid ingång och utgång - Idas Sommarvisa Plockade vilda blommor och satte på bordet i udda glasvaser. Vi hade grillbuffe och en bekant anställdes som "grillare". Festen var i en ålabod och vi hade livemusik i form av en som spelade piano och en som sjöng. Jättenöjd! Vi körde budget men av förståeliga själ valde jag att lägga pengar på fotografen - viktigaste investeringen för mig! Hoppas jag kan inspirera någon!
    Låter härligt!

    Fina fotografier på din sida  
  • Äldre 31 Dec 12:11
    #24

    Lisa:

    Fina skor!

    Vart ska ni beställa tårtan ifrån?  

  • Äldre 1 Jan 17:44
    #26

    Vi funderar också på dom,har hört mkt gott om dom och nu även från dig så det känns tryggt  

Svar på tråden Kristianstadsbor som gifter sig sommaren 2014!