Inlägg från: SandraElisabet |Visa alla inlägg
  • SandraElisabet

Han friar, men agerar som om han vill undslippa...

Isasa skrev 2013-12-07 09:54:54 följande:
    Vi samtalade hela kvällen igår och kom överrens om två sparanden. Ett till bröllop och ett till huset. Det intressanta var att när vi började prata budget på bröllopet trodde han på fullaste allvar att vi skulle klara att bjuda 60 pers på mat (enklare variant) och fest (med fri bar) och resterande bröllopsbestyr för ca 15000:-. Jag var helt mållös. Efter några invändningar säger han: "Ja, men om du ska räkna in ringar kanske det blir lite mer...". Han har noll koll. Är det bara min m2b som inte riktigt förstått? Alls?
    Hehe! Så kan det gå! Flört Min kille fattade galloppen ganska snabbt, men det är såååå viktigt att man sätter sig ner och tillsammans tittar på VAD man vill ha: vad vill hon ha? Vad vill han ha? Vad kostar dessa scenarion? Och det slutgiltiga: Vad har vi råd med? Alla dessa delar ska passa ihop och det är något man löser med kommunikation - inget annat! Min fästman och jag satte oss ner och tittade på vad vi ville ha och sedan vad det skulle kosta. Slutligen kikade vi på våra finaser och blev glatt överaskade när vi upptäckte att vi hade råd med nästan allt det vi ville ha. (Det svåra är att hålla budgeten!!! Vilket jag inte tror att vi helt och hållet kommer göra.... Obestämd)

Det är grymt bra att ni bestämt er för att ha 2 separata sparkonton, nu kanske det är läge att bestämma en dag i veckan eller månaden då ni pratar om bröllopet så att det inte blir en grej ni snackar om varje kväll? I början är det så mycket som behöver bestämmas, allt från budget till datum till vigselplats till festlokal till mat, ja listan fortsätter. Om man bestämmer mycket i början så blir planeringen betydligt lugnare och trevligare allt eftersom, särskilt om man följer checklistan som finns här på bröllopstorget eller allt om bröllops lista. Vi började planera våren 2013 och vi gifter oss sommaren 2014, det har varit skönt att ha gott om tid för vanliga livet behöver också utrymme att ta plats. Solig Lycka till!!
Svar på tråden Han friar, men agerar som om han vill undslippa...