Inlägg från: Catelicat |Visa alla inlägg
  • Catelicat

    Kaos i förhållandet

    Jag tycker absolut att du ska ta kontakt med en terapeut av något slag. Du verkar behöva jobba med din självkänsla och självbild. Det tar tid att läka från depressioner och varje gång man får en depression ökar man hjärnans känslighet för depression. Det blir en ond cirkel. Därför är det viktigt att arbeta med sig själv för att minska risken att bli deprimerad, och att öka välbefinnandet när man inte är deprimerad. Dålig självkänsla och självförtroende ökar risken att bli deprimerad igen (även om det inte är ensamma faktorer, utan bara en del av ett stort och komplext pussel)

    Å andra sidan tycker jag att det är lite fånigt av vännerna att försöka få din m2b att gå ut och festa varje helg. Så länge han är redo att göra den uppoffringen så spelar deras åsikter ingen roll, men det är ju alltid påfrestande för den som tjatas på. Jag upplever ett liknande problem med min sambos vänner. De saknar flickvänner och är väldigt fria. Vi har också sett att när de har flickvänner så blir deras prioriteringar annorlunda än när de inte har det. Det är bara det att min sambo och jag varit ett par väldigt länge och de därför tycker att det är tråkigt att min sambo inte har "återfall" i "ungkarlsbeteendet" på samma sätt som de har iom att de har/inte har flickvänner i perioder. Man måste dock kompromissa. Även om ni jobbar och inte ses på veckorna kanske han få en chans att umgås med polarna och festa loss lite.

Svar på tråden Kaos i förhållandet