• Äldre 21 Nov 13:48
    5392 visningar
    11 svar
    11
    5392

    Presenter till brudparet, hur ska man göra?

    Vi ville inte ha något alls. Men pappas sambo blev nästan arg när vi sa det och ville att vi i alla fall önskade oss ett bidrag till bröllopsresan Flört
    Eftersom vi dessutom hade temabröllop så ville vi hellre att gästerna hyrde/sydde/köpte kläder i temat än gav oss presenter.

    Så det slutade med att vi på inbjudan skrev väldigt enkelt att om vi får välja så vill vi att dom kommer i medeltidsdräkt istället för att ta med presenter, men att om dom ändå vill ge något så är ett bidrag till bröllopsresan eller festen välkommet.

    På hemsidan skrev jag ett rim om det sen där vi sa i princip samma sak.
    Men hade jag fått välja så skulle jag helst skrivit "vi avsäger oss presenter, vill ni gärna bidra till vår dag så kom i medeltidskläder" 

    Var tydliga i alla fall.
    Om ni vill ha presenter (pengar) så kan ni exempelvis skriva:
    Vi finns registrerade på Cervera där ni kan hitta vår önskelista. Vi blir även tacksamma för ett bidrag till bröllopsresan.

    Skriv inte "er närvaro är viktigast av allt och vi behöver inga presenter" om ni inte menar det. För det är alltid flera som tar er på orden och inte kommer med presenter då Flört
     

  • Äldre 25 Nov 20:31
    #8
    20110519 skrev 2013-11-25 19:55:25 följande:
    Hoppar in med en fråga jag också. Skriver man med inbjudan vad man önskar i present eller hur gör man 
    för att förmedla vad man önskar. Vi önskar specifika gåvor samt pengar bröllopsresan. =) 
    Om ni har speciella saker ni önskar så är det bättre att hitta en bröllopssida där man kan lista sånt och skriva i inbjudan att "önskelista finns på ........."
    Eller så låter ni någon annan ta emot anmälningarna och skriver i inbjudan att "presentfrågor och annat kan ställas till XX"

    Annars känns det som att ni har stoppat med en inköpslista  
  • Äldre 26 Feb 15:09
    #11
    annapia skrev 2015-02-26 14:23:40 följande:

     Min fråga är om är det fel att göra så, tycker många att det är ett konstigt tillvägaggångssätt? När bör vi i så fall lämna över den före eller efter bröllopet?
    Tar tacksamt emot alla åsikter i frågan och idéer på hur ni har gjort eller skulle göra? Hur skulle ni blivande brudpar skulle vilja ha det?


    Nej det är inte fel, men det kan uppfattas konstigt av vissa. Blir det paketöppning där och då så kan det se snålt ut om  inte brudgummens föräldrar ger en present. Ingen kan ju veta att dom antingen redan har fått den - eller ska få den.
    Jag skulle ha tagit med ett kort där det står något om "nästa gång ni kommer hem till oss på middag så finns ett paket till er där" *typ*
Svar på tråden Presenter till brudparet, hur ska man göra?