• ETNove­mber
    Äldre 20 Nov 18:22
    5774 visningar
    10 svar
    10
    5774

    Hur lång tid tar det innan efternamnet är bytt?

    Hej!I lördags 16/11 gifte vi oss och jag har nu börjat fundera på hur det blir med efternamn. Skickade in hindersprövning och efternamnsbytes lappen samtidigt. Min fundering är ungefär hur lång tid tar det tills efternamnet är bytt och vårat äktenskap är registrerat? Någon som vet?Vad jag förstått så kan det ta längre tid på sommaren då det är betydligt fler som gifter sig.     

  • Svar på tråden Hur lång tid tar det innan efternamnet är bytt?
  • ETNove­mber
    Äldre 20 Nov 19:04
    #3

    PimPim83 skrev 2013-11-20 18:31:08 följande:Vi gifte oss 14 september och 9 dagar senare var allt registrerat och jag hade redan fått hem papper för nytt körkort. :) Så det gick snabbt!foralltidvi.blogspot.se/Ja, det gick ju fort. Hoppas det går lika fort för mig. =)

  • ETNove­mber
    Äldre 20 Nov 19:06
    #4

    TheD skrev 2013-11-20 18:36:04 följande:Det tog 6 veckor för maken.Oj! Gifte ni er sen höst/vinter också? För har hört det kan ta längre tid under sommaren då det är många som gifter sig.

  • ETNove­mber
    Äldre 24 Nov 18:50
    #9

    Kollade skatteverkets sida i fredags och då var det registrerat. Så 5 arbetsdagar tog det för oss. Nu är det bara att fixa så man har id kort och inväntar att banken ska registrera mitt nya namn så jag får beställa nytt bank kort också.

Svar på tråden Hur lång tid tar det innan efternamnet är bytt?