• Josefi­nparis
    Äldre 20 Nov 17:11
    4456 visningar
    11 svar
    11
    4456

    Blommor...

    Gifter mig i Frankrike i maj 2014. Träffade en florist igar som gav mig ett kostnadsförslag pa mellan 25000 - 40 000! Alldeles uppat väggarna för mycket..
    Hur mycket lägger ni pa blommor (brudbukett, târnbuketter, näbben, utsmyckning av kyrkan och festsalen..)
    Jag hade budgeterat för ungefär 7000-10000...

  • Svar på tråden Blommor...
  • Josefi­nparis
    Äldre 21 Nov 10:33
    #6

    Oj tack för alla svar! Vad kul !

    Tror priserna i Frankrike är lite högre än i Sverige.. Jag hade tänkt dekorera kyrkbänkarna (kanske varannan för att fa ner priset) med murgröna och vita/rosa rosor samt tva stora vaser vid altaret.
    Sedan buketter till mina tärnor ( de är 5 stycken) brudnäbbet (3 flickor) och bukett till mig (min fästman vill inte ha corsage).
    Sedan behöver vi utsmyckning till coktailborden (där kanapéerna star) samt till 22 bord där gästerna kommer sitta (180 vuxna).
    Kanske kan jag ta med dekorationerna fran kyrkan och ateranvända dem?
    Jag är inte sa duktig pa blommor och har ingen klar vision om vad jag tycker om. Pioner och liljekonvalj är tva favoriter och rosor självklart.  
    Vi gifter oss i slutet av maj och Frankrike är ungefär en manad före i blomstersäsong sa liljekonvalj kan jag glömma...

  • Josefi­nparis
    Äldre 21 Nov 11:05
    #8

    Jag förstar självklart att floristen kommer spendera massor av tid pa att binda buketterna!
    Det var mer att jag menade hur jag ska kunna hitta lösningar för att fa ner priset (färre blommor helt enkelt). Hur har andra lôst bordsdekorationerna? Man kanske inte behöver en stor bukett men lite mindre eller kanske rosenblad?
    Dekorera varannan bänk i kyrkan osv.. Eftersom jag inte är sa bra pa blommor behövde jag lite rad.

Svar på tråden Blommor...