• Anonym (split­trad)
    Äldre 19 Nov 12:33
    3049 visningar
    7 svar
    7
    3049

    Kär i två

    Detta med kärlek är svårt, jag är lycklig,förlovad med en man jag älskar högt! Vi förstår och känner varandra, stöttar varann och uppmanar varandra att utvecklas. I mångt och mycket har vi ett perfekt förhållandeMen som alltid i mitt liv finns det en skugga, jag älskar även en annan. Inte på samma sätt och det har inte varit otrohet, det är min bästa vän, insåg innan jag träffade min m2b att jag var kär i honom men på grund utav avstånd och att vi har 2 olika liv så slog jag det åt sidan. I somras kom han ner och vi umgicks och drack, under samtalet vi hade kom det fram att han innan kännt likadant, också vart kär i mig men båda insåg att det var dömt att misslyckad. Vi älskar varandra, men gör det på avstånd försöker intala mig att jag bara älskar honom som min bästa vän. Det känns bra gör vi låter inte det störa vår vänskap och intevheller min och min m2b relation. För det livet jag vill leva har jag valt rätt. Familjelivet, men nu på senare tid har jag kännt en tomhetvoch längtan efter något nytt. Inte ett förhållande utan något som är mitt, som bryter av min vardag. Under dessa stunder kan jag inte låta bli att tänka på min bästa vän och undra...tänk om. vill nog inte ha ut något av denna tråden, bara skriva av mig. För jag är kär, lycklig och förhoppningsfull, men något fattas och det tär på mig. .

  • Svar på tråden Kär i två
  • Anonym (split­trad)
    Äldre 19 Nov 19:25
    #3

    Har bara haft sex med min bäste vän när han var 18 och jag tog hans oskuld, inget att räkna med ;) Jag känner mig otacksam som har det perfekta med min m2b, som jag kännt lika länge som min bäste vän. Lär väl alltid alltid älska honom på håll. Vi två kommer det aldrig bli, men känslan att veta att han älskar mig tillbaka blir ibland för mkt iaf när livet går emot mig. Då undrar jag alltid vad som skulle kunna vara. Är lycklig över att ens ha han som vän...

  • Anonym (split­trad)
    Äldre 20 Nov 09:15
    #6

    Tack för svaren. Jag vet att det är min m2b som jag vill leva med, det finns inga tvivel på det. Med min bästa vän finns ingen framtid med, det vet vi båda två. Och jag känner ju till hans negativa sidor också och det är inget som jag vill leva med. Min bästa vän är glad över att jag och min m2b ska gifta oss. Vi har en relation där vi verkligen gläds över den andres lycka, han kommer tom. Vara delaktig i vårt bröllop. Vi har alltid funnits vid varandras sida även när det har vart riktigt illa, och man ser ingen utväg. Jag har samma relation med min m2b nu. Och jag vet vad jag vill önskar bara att det fanns en knapp som man kunde stänga av känslorna med. Min m2b vet inte vad jag känner för min bäste vän och så vill jag ha det. Det är olika sorters kärlek om ni förstår vad jag menar.

Svar på tråden Kär i två