• Anonym (3 månade­r)
    Äldre 2 Nov 22:11
    13899 visningar
    87 svar
    87
    13899

    någon mer som satte igång på bröllopsnatten?

    ja planen var ju att sätta igång med en bebis på bröllopsnatten. och exakt 3 månader efter bröllopet på exakt den dagen så fick vi ett plus på stickan. bebis kommer födas någon vecka innan vår första bröllopsdag. Kunde det bli bättre än så?

    någon mer som lyckas efter start på bröllopsnatten och som fick sitt perfekta liv?

  • Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 10:33
    #3
    Spinner skrev 2013-11-02 23:27:45 följande:
    Vi har inte gift oss ännu men planerar att " sätta igång" på bröllopsnatten. Inte för att jag är vara emot utomäktenskapliga barn utan för att jag inte vill vara gravid eller ha en knodd på någon månad när vi gifter oss :) Vi får hoppas att vi har samma tur som ni!
    ja det är nog klokt det för nu mår jag verkligen skit. spyr inte eller så men mår illa varje morgon och det hade jag inte velat göra på bröllopsdagen det kan jag lova. och för den delen hade jag inte kommit i min klänning heller för jag är väldigt svullen och ser redan ut att vara i femte månaden eller något.
    jag håller tummarna för er.
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 10:35
    #4
    Anonym (nej) skrev 2013-11-03 09:55:41 följande:

    Någon som fick sitt perfekta liv?


     


    Lite konstig formulering tycker jag, och rätt naiv om jag får säga mitt. Bara för att man lyckats bli gravid strax efter bröllopet betyder ju inte det att allt i livet kommer bli perfekt. Bara en rättning.


     


    Nej vi satte inte igång på bröllopsnatten. Vi väntar med barn av lite olika skäl, men hoppas kunna få ett bra liv ändå.


    det perfekta livet i sina egna mått mätta. perfekt är för alla olika och inte något som någon annan kan säga är rätt eller fel.
    vi fick vår utbildning, våra fast jobb och hade vårt drömbröllop som kostade vad det ville och vi inte behövde snåla på och fick därmed den bästa dagen i vårt liv hittills. och sen sa vi att innan jul ville vi bli gravida och helst att vi var så långt gångna att vi kunde berätta det och ge det som julklapp. allt detta fick vi. och jag har alltid önskat mig ett junibarn och det är exakt vad jag får.
    så jo mitt liv är perfekt. I mina mått mätta men kanske inte i dina.
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 18:52
    #9

    Anonym (nej): jag förstår att det finns många ofrivilligt barnlösa och det är jätte synd om dom. Men helt ärligt så tycker jag inte att vi som är lyckliga och har ett underbart liv ska behöva förminska den känslan eller gå som runt äggskal bara för att någon som inte kan få barn kanske läser det. Om den personen tar illa upp så ligger ju problemet hos den människan och inte hos mig. För ni som är barnlösa får ju ändra på hur ni reagerar och tar sådana här saker istället för att försöka ändra på alla andra och få dom att inte visa sin lycka. Var ju ingen som tvingade dig att läsa denna tråd. Än mindre svara i den. Jag är lycklig med mitt liv och det är perfekt enligt mig. Om det sticker i ögonen på dig så ligger problemet hos dig och inte hos mig. Denna tråden var ändå till för flera som kände att deras liv var som dom ville även om det gällde barn eller hus eller bröllop eller vad som. Så har du problem och är detta jobbigt för det så måste du jobba på det. Jag tänker i alla fall inte trippa på tå utan jag är lycklig och det har jag rätt att vara.

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 18:54
    #10

    TheD : haha det känns som att det är mest vanligt ja. Och vi lyckades ju inte direkt då.

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 18:57
    #11

    Ello: tror det kommer gå jättebra. Och även om det tar lite tid så får ni ha kul på vägen och finna de små sakerna i vardagen. Jag vet hur det är att vänta och se alla andra få barn när man själv vill ha dom. Vi väntade på det perfekta tillfället efter drömbröllopet, efter studier, efter fast jobb osv osv. Det tog några år men som sagt nu är vi äntligen där och är lyckliga och det kommer ingen få förminska.

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 19:00
    #13

    Och anonym (nej): klart jag vet att det är en gåva och inget självklart då flera i min omgivning fått kämpa för sina barn. Och detta är inte direkt att trycka upp det i ansiktet på någon för då vet du uppenbarligen inte vad det är. Jag letade efter likasinnade och om jag säger det specifikt till en person som jag vet har svårt i syfte att trycka upp det i ansiktet så är det elakt. Här får vem som läsa.

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 19:01
    #14

    TheD: det ville jag också. Det är väldigt klokt. Och man gör ju som man själv känner. Man vet bäst själv

  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 21:34
    #17
    Sofie R skrev 2013-11-03 20:45:23 följande:
    Tyvärr formulerar du dig precis som om att ett liv är perfekt om man lyckats med barnverkstaden på bröllopsnatten. För mig låter det mest som ett gammaldags synsätt och har inget med romantik eller perfekt liv att göra. Och som någon tidigare sa, du ska passa dig lite för att gnugga in i ansiktet på de barnlösa att de inte får sitt perfekta liv utan barn på bröllopsnatten.
    Nej som jag skrev så satte vi igång på bröllopsnatten och lyckades inte förrän 3 månader senare. på vår 3 månadersdag skrev jag nog till och med.
    och JA mitt liv är PERFEKT för MIG. Jag har gjort det jag ville göra och den sista pusselbiten som behövdes var ett barn. så när vi lyckades producera ett barn så blev vårt liv perfekt. en annan människa kanske tycker att deras liv är perfekt för dom fick det jobbet dom ville eller åka på den resan de ville.
    Men helt ärligt så behöver inte barnlösa ens läsa det här och det är ju ganska svårt att trycka upp något i någons ansikte på ett publikt forum.
    inte som att jag siktar på någon utan kollade bara om det var fler som enligt dom hade ett underbart och perfekt liv.
    så om det är så här man ska bemötas på det så är det ju de barnlösa som har problem och inte vi.

    Man tolkar ju helt och håller själv det man läser och man bestämmer själv hur man vill att det ska komma åt en. jag skulle helt ärligt inte bry mig om någon skrev ett inlägg om något som styrker det jag saknar.

    jag tänker inte förminska min lycka bara för att det sitter folk bakom en annan skräm och är bitter på livet och inte kan få barn. Det är liksom inte mitt problem. jag har rätt att vara lycklig och de barnlösa behöver INTE läsa om dom inte vill. bara för att man är barnlös kan man inte förvänta sig att hela världen ska böja sig efter en och sluta skriva om sin lycka. och gå på äggskal för att inte krossa någons känslor.
    Man kan inte ändra alla andra utan bara sig själv. så alla som reagerar så lär ju sluta ta på sig offerkoftan och faktiskt ta ansvar för sitt eget liv och välmående istället för att förvänta sig att alla andra ska se efter det.

    om man som barnlös reagerar så här på ett inlägg man läser av en helt random person bara för att denne är lycklig så har man ju sjukt mycket större problem än just att producera barn. då borde man nog träffa en pyskolog och kasta skit på denne istället.
  • Anonym (3 månade­r)
    Äldre 3 Nov 21:35
    #18
    Anonym (Blingbling) skrev 2013-11-03 20:30:39 följande:
    Vi ska också sätta igång då, eller ngn vecka innan. Hoppas och ber till högre makter att det inte tar lång tid och att allt går bra. Är 32 då...
    åh vad roligt. jag håller tummarna för att det kommer gå bra. :D man vet ju aldrig innan man börjar. och man vill ju egentligen bara veta ATT det går. NÄR är mindre viktigt. var det för mig i alla fall. Men 32 är ju inte gammalt så det kommer nog gå strålande.
Svar på tråden någon mer som satte igång på bröllopsnatten?