• Äldre 20 Aug 19:06
    16990 visningar
    47 svar
    47
    16990

    Skånebröllop 2015?

    Hej allihopa!
    Hoppar in här tänkte jag. September eller oktober 2015 är det tänkt att vi ska gifta oss. Har tittat på lite lokaler, men än så länge inte hittat något som passar, svårt att hitta lokaler där man får plats 90 pers runt runda bord! Men skam den som ger sig! :)

  • Äldre 20 Aug 19:28
    #29

    Hej hej! 

    Vi bor i Lund, men hade kunnat tänka oss praktiskt taget var som helst i Skåne, så länge det fanns hyfsat billigt boende i närheten, vill ju inte ruinera våra gäster. ;)

    Vi har tänkt oss en utevigsel, lite smånervöst med tanke på det svenska vädret, men vi hoppas på en fin sensommar dag. Sen blir det fotografering för oss och lekar för gästerna innan middagen drar igång. 

    Förhoppningsvis kan man hitta ett ställe där man dessutom själv får ta med mat och dryck och hålla på halva natten! Kommer väl aldrig vilja att kvällen tar slut!

    I övrigt har jag hur mycket idéer som helst, Pinterest är min bästa vän där jag hittar all möjlig inspiration. Har ni inte varit inne där, då rekommenderar jag er det starkt!

    Vad långt du hade kommit jämfört med mig, jag vågar inte ens fundera på att boka något förens bröllopslokal är bokad, så jag kommer väl få stressa ihjäl mig när det väl är gjort. Tur jag är student och har mycket tid över. ;)

  • Äldre 20 Aug 19:28
    #30
    Jenniie skrev 2014-08-20 19:17:18 följande:
    Hej :)

    Vad kul! Ja det kan jag tänka mig. Var bor du någonstans? Hur har ni tänkt ert bröllop annars då?
    Svaret ovan var såklart till dig! :)
  • Äldre 25 Sep 14:25
    #39
    letsgetmarried skrev 2014-09-07 18:45:40 följande:
    Vad roligt! Det hade kunnat varit jag som skrivit detta. Jag är också från Lund och vill ha bröllop någonstans i Skåne med utevigsel och, ja allt som du skrivit stämmer in exakt. Letar lokal för fullt men hittar ingen ultimat :( Hur har det gått för dig? Känns som vi är sent ute och jag börjar få lite panik av detta haha. 
    Usch ja, sent ute är bara förnamnet känns det som! Jag börjar känna lite panik nu eftersom jag inte hittat någon riktigt bra lokal än. Den som är bäst för tillfället är Ingvar Strandhs blomsterskola, men vi har några till att titta på och några mailsvar jag väntar på för att få info om andra lokaler. 

    Vilka lokaler har du tittat på?
  • Äldre 1 Nov 00:07
    #43

    Äntligen är lokal klart för mig, och även fotograf har jag bokat in. De fixar även hår och make-up, så jag har äntligen börjat komma någonstans känner jag. Börjat titta på band också, är det någon som har några tips där? Har lagt upp en annons på 123festmusik.se, men det finns ju säkert superbra band som inte kollar där. :)

  • Äldre 28 Dec 22:08
    #47

    Hur går det för er skånebrudar? Snart är "vårt" år här, har ni kommit någonstans?

    Själv börjar det gå framåt nu. Meny är färdig, bröllopsklänning beställd, lokal, band & fotograf/make up/hår bokat och idag beställde vi även våra save the dates. 8 och en halv månad kvar för oss, men tiden går fort och man ska hinna med allt. Imorgon ska min första brudtärna tillfrågas, håll tummarna för att hon vill ställa upp! 

Svar på tråden Skånebröllop 2015?