• Äldre 2 Oct 10:26
    7105 visningar
    21 svar
    21
    7105

    Hur skall jag uppföra mig?

    Present ger du vad du vill. Börja med vad den får kosta. Och titta sen vad du kan hitta för det priset.
    Oftast köper man något som brudparet har nytta av eller nöje av i sitt gemensamma hem.
    Så om du inte vet vad dom har för saker hemma eller vad dom behöver så kan du exempelvis gå till något ställe som säljer kaffe och te på lösvikt och lösa praliner och sätta ihop ett paket med någon kaffesort och någon tesort som dom kanske inte skulle unnat sig själva och en ask  med praliner (två av varje sort kanske så dom får smaka sig fram tillsammans Glad )

    Hur du ska bete dig är inte heller så svårt.
    Har dom skrivit någon klädkod i inbjudan så går man efter det.
    Men det lättaste är ju att du frågar din assistent om det, han kan säkert hjälpa dig att hitta något i din garderob som passar eller så kan han följa med och shoppa kläder till bröllopet om du vill ha något nytt..
    Annars kan du bara snegla på dom som är bredvid dig. Hur gör dom?
    Och så gör du ungefär likadant.
    Att berätta för sina bordsgrannar att man inte har varit på bröllop förut och att man inte riktigt vet hur man ska bete sig kan också vara en öppning för prat. Dom kanske också är lite osäkra och tycker att det är trevligt att inte vara ensamma om det. Eller dom kanske är väldigt säkra och kan hjälpa till och förklara saker som händer.
    Om du är osäker på hur man "äter fint" så att säga så be din/dina assistenter hjälpa dig innan.
    Ni kan duka fint hemma och ha en liten "övningsmiddag".

    Försök skapa trygghet, så du vet vad som kommer att hända.
    Prata med din assistent också så får du snart veta hur han och hans pojkvän vill ha det. Alla bröllop ser inte likadana ut och så länge man försöker vara snäll och trevlig så brukar det gå bra Glad

  • Äldre 2 Oct 10:33
    #7

    Om du vet vad föreningen heter så kan du googla dom. Då brukar man kunna hitta svar på sånt.
    Men annars så är det ju faktiskt så att en gåva är något som man själv väljer vad man vill ge - och den som får gåvan får ta emot det den får...
    Så du ska ge det du vill att han ska få helt enkelt.
    Låt inte presenten bli ett hinder. Det ska vara något du ger dom för att du vill ge dom just det... 

  • Äldre 2 Oct 12:30
    #9
    20140222 skrev 2013-10-02 11:40:52 följande:
    Hoppas det blir braGlad
    Det låter jättebra.

    Om någon pratar om någon du inte känner som har gått bort så kan du helt enkelt säga att du inte kände den personen, men att du förstår om dom är ledsna för att det är alltid svårt när någon försvinner.
    Var dig själv helt enkelt Glad 
    Dom skulle inte ha bjudit dig om dom inte trodde att du skulle klara av situationen Solig 
  • Äldre 12 Oct 12:15
    #18
    20140222 skrev 2013-10-12 11:59:02 följande:
    Vad härligt det låter.
    Ha en underbar dag Glad 
  • Äldre 14 Oct 21:10
    #21
    20140222 skrev 2013-10-14 21:07:47 följande:
    Men jag hade superduper kul! Drömmer
    Det här är ju ändå det viktigaste av allt Solig
Svar på tråden Hur skall jag uppföra mig?