• Äldre 25 Sep 23:59
    15599 visningar
    15 svar
    15
    15599

    Tips på gåva till mina brudtärnor?

    Hej

    Skulle verkligen behöva lite hjälp här. Jag vill ge mina fina brudtärnor en gåva, vilket för mig är självklart. Men vad?
    En av mina brudtärnor jobbar i smyckesbutik och är väldigt påläst. Min andra är inte särskilt förtjust i smycken.

    Vill verkligen det ska vara något fint, minnesfullt men ändå prisvärt. Finns ju mycket annat också som ska betalas ;)

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Tips på gåva till mina brudtärnor?
  • Äldre 26 Sep 13:41
    #2

    Tack, ja det var en bra idè. Finns ju lite roliga varianter av choklad att köpa.

  • Äldre 26 Sep 20:55
    #6
    perlan skrev 2013-09-26 14:00:00 följande:
    Jag är kluven över det här med gåvor till mina tärnor. Jag har tre stycken. Eftersom alla tre har dåligt med ekonomin så har jag & m2b kommit överens att vi köper deras klänningar och passande skor till det. Ca 1000:-/tärna. Jag skulle så gärna vilja ge present också men det känns som att summan lätt springer iväg. Det får ju både klänning & skor som de får behålla. Är det fel att se det som en present? Jag har dessutom bokat en hotellnatt från dagen innan till bröllopsdagen så vi kanske kan gå ut och äta kvällen innan, äta mysig frukost tillsammans och göra oss i ordning. Räcker det?
    Ja men det tycker jag verkligen räcker! Hade jag varit din tärna hade jag inte förväntat mig något. Mina tärnor har dock betalt kläder och skor själva. Och de är dem som har en överraskning till mig och sagt att jag inte ska bo hemma natten innan bröllopet. Så lite annorlunda... : )
  • Äldre 26 Sep 20:55
    #7
    Alyllyra skrev 2013-09-26 15:16:04 följande:
    Jag köpte fina morgonrockar till mina "tärnor" (de var inte tärnor men hjälpte mig att göra mig i ordning på morgonen). Så vi hade alla varsin morgonrock i samma modell fast olika färger som vi gick runt i på morgonen, vilket var jättemysigt. Och så bjöd jag på deras sminkning om de ville bli sminkade av min makeuptjej.

    Jag tycker dock inte att man behöver ge något om man inte vill utan man kan med fördel räkna utlägg till klänningar, skor mm som en tillräcklig gåva. I mitt fall hade vi inga sådana utgifter så jag kunde lägga de pengarna på annat.Jag tycker att det räcker
    Morgonrockar var ju sjukt kul idè!!!!
  • Äldre 26 Sep 20:56
    #8
    Ekorren skrev 2013-09-26 18:44:12 följande:
    Om jag skulle ge en gåva som tack vill jag ge något de har användning för sedan, som denna tex www.brukadesign.se/produkt/1116/pajform-hjart...-
    Superfin. Bra tips! Tack!!!
  • Äldre 8 Oct 21:02
    #11
    sockerbiten skrev 2013-10-07 12:52:58 följande:
    Jag vet inte vad jag ska hitta på till mina tärnor. Vi betalar som det är nu för deras klänningar, ca 500:- st som de sedan får behålla. Funderar ev. på örhängen kanske? Matchande som de kan ha på bröllopet? Typ pärlor?

    Andra tips är också välkomna :)
    Ja mina brudtärnor kommer betala sin klänningar själva med mera. Mina har inte hål i öronen så... Men jag hade blivit superglad för pärlor. Det är mkt fint.
  • Äldre 6 Nov 08:38
    #14

    Sockerbiten: superfina! Mina två tärnor är som jag, inte så "tjejiga" så försöker hitta nåt tuffare smycke. Weddinghelena: tack för tipset! Ska kolla :))

Svar på tråden Tips på gåva till mina brudtärnor?