• Äldre 13 Sep 08:30
    136997 visningar
    420 svar
    420
    136997

    Fler födda på 90 talet som skall gifta sig

    Lislj skrev 2013-09-12 22:48:45 följande:
    Och så tänkte jag på dig Fillibustern när jag såg de här bilderna :) :
     





    va fint att du tänkte på mig ^^ och vad vackra bilder! man skulle ju kunna ta en sån där.. gammal bakdegsträ-grej som de hade förr i tiden och he mossa och annat i. :) dock vet jag inte om jag vill ha just det på matbordet.. men kanske på ett separat dekorationsbord? 
  • Äldre 13 Sep 18:38
    Dahdumdum skrev 2013-09-13 18:35:15 följande:
    Är det ingen här som kommer att köpa/göra sin egen broschbukett?
    Jag är jättesugen på att göra min egen! Det är verkligen något unikt och tror att det skulle vara jättevackert.

    Det är ju också ett allergivänligt alternativ eftersom vissa från min släkt har astma och inte tål starka dofter och blommor.Glad
    ne inte jag i alla fall.. fast jag har ingen aning vad min karl ska hitta på. vi har antagit en (gammal?) tradition där brudgummen fixar brudens bukett.. så jag har ingen aning vad han hittar på, det kan bli en virkad, en stor, liten. men har uppmanat honom att tänka på hur jag ser ut, kroppligen och hur klänningen ser ut. jag är inte så stor person så... (dock vette tusan om han tänker lyssna på mig.. vilket oroar... )

    men vissa broschbuketter är fina tycker jag! och dessutom så kan man spara dom! :) 
  • Äldre 16 Sep 21:14
    Svartsocka skrev 2013-09-16 18:57:54 följande:
    Vad har ni för budget för hela bröllopet? :)
    vi har enligt senaste uppdateringen ca 30k på ca 40 gäster :) 
  • Äldre 18 Sep 17:52
    Malin91 skrev 2013-09-18 16:32:06 följande:
    Ingen av sångerna vi tänkt hittills är "ristade i sten", eller vad man säger :b Hittar så mycket fina låtar så det är svårt att välja. Men jag tror jag har en helt klar (tycker så mycket om texten där), och det är "Du är allt" med Sonja Aldén. Och min lillasyster ska sjunga i kyrkan, så jag lär bli rörd ;b

    Har sedan tänkt att ha en "solosång" till, gärna en på engelska...

    Ut och ingång, kan verkligen inte bestämma mig...
    Psalmer har jag faktiskt inte ens börjat tänka på! 
    jag tycker att välja psalmer är jättesvårt! jag tycker ingen är riktigt fin... :/
  • Äldre 18 Sep 21:23
    Lislj skrev 2013-09-18 21:13:06 följande:
    Vi kommer nog gå in till Ubi Caritas av Duruflé
    Sång under vigseln kommer vara en kör (mina vänner från kören jag sjunger i) som kommer sjunga Ave Maria av Franz Biebl. 
    Utgång försöker jag få till någon brudmarsch från Sverige eller Norge typ Bruremarsj fra Valsøyfjord som jag själv har sjungit många gånger men mannen är inte så pigg på det, tycker det är för "hurtigt"... 

    Sen har jag en överenkommelse med mina vänner att vi ska sjunga Ett Liv För MIg av The Real Group på våra bröllop men den tror jag att jag snarare vill ha på festen än på vigseln!

    Tycker det finns jätte många fina psalmer! Speciellt om man nu gifter sig på sommaren så finns det ju de vanliga: En vänlig grönska
    I denna ljuva sommartid

    Och personligen tycker jag att Härlig är jorden är underbar och funkar till det mesta!

    Sen finns det ju Uti din nåd, Den signande dag och andra fina också.. :) Måne och sol är ingen personlig favorit. 

    Välkommen Akzelia!
    en vänlig grönska gillar jag faktiskt! men det är ju som en sommarlåt.. så det känns konstigt att sjunga den på ett höstbröllop... =/
  • Äldre 19 Sep 09:19
    Hanni skrev 2013-09-19 01:04:29 följande:
    Är det bara jag som är så nyfiken på vilka alla här är? Vart man bor, vad man jobbar med.
    Hur ni träffade era blivande? Vore kul att höra, och kanske få en härlig gemenskap här inne!
    tja, jag kan väl börja. 

    bor i västerbottens inland och är just nu arbetslös efter att ha tagit studieuppehåll från sjuksköterskestudierna. har sökt massa undersköterskejobb i umeå och i norge.. så nu är det bara att vänta på besked..

    hur ajg träffade karln min? ja.. de börja med att vi började Karate tillsammans. då var jag 12 och han var.. 21. och då var det då inga känslor till varann på så vis. men vi blev goda vänner. så en dag 2-3 år senare när vi var på väg till ett karateläger i ö-vik så blev det mer känslor och vi blev intresserad av varann helt enkelt. är 22 resp 31år nu. :) förlovade oss 30/10 - 09. flyttade ihop runt den tiden också. flyttade till hus okt 2011. Har två Boaormar till husdjur, varför ormar? - gubben är pälsdjursallergiker. :P 

    kanske ni vill veta mina intressen? kanske vi har gemensamma?
    -skräckfilm 
    -stephen king
    -dragspel
    -Brodera (uppskattar all sorts hantverk, men broderi är väl det JAG håller på med^^)
    - har ett litet intresse av frimärkssamling också. ^^ (hittade gubbens "lilla" samling han fått av sin mor och vissa delar av sin far) 
     
  • Äldre 19 Sep 12:23
    marolo skrev 2013-09-19 09:53:36 följande:
    vad roligt! Jag såg jättemycket skräckfilmer förr men inte längre faktiskt, Stephen King är grym!

    rolig fakta min sambo är 32 cm längre än mig :)
    haha det blev en lång presentation, Skrattande
    ha ÄR ju det! samlar på hans böcker. har väl en 20-15 st nu.. läster just nu Desperation.. sjuk bok! 

    oj! 32cm? är det för att du är kort eller för att han är lång? :P min karl kan lägga sin haka på mitt huvud :P 
  • Äldre 19 Sep 12:49
    nouvou skrev 2013-09-19 11:36:21 följande:
    Intressen:
    Baka! Att starta ett eget cafe vore en dröm.
    Sy, har precis börjat och tycker det är fantastiskt roligt.
    Träna, mest styrketräning och yoga nu, men annars springa. Har tidigare tränat karate i många år, och blev så sugen på att börja igen nu när filibustern nämde det.
    Älskar att läsa men har sällan ro till det.
    ok! vad för sorts karate? tränade själv shotokan. hur många år höll du på? skulle gärna ha fortsatt.. både jag och göbben.. men i lilla samhället jag bor i finns inga möjligheter sen våra tränare lade av.. och närmsta tro jag är i åsele.. eller nåt.. och det är alldeles för långt! . 
  • Äldre 19 Sep 20:52
    marolo skrev 2013-09-19 20:23:29 följande:
    Haha det är jag som är kort! 1,56 är jag och Min sambo är 1,87 :)
    nja.. skulle väl tolka som att du är kort OCH han är lång. jag är 158.5 (halvan är viktig!) och göbben är 1.82. 
  • Äldre 19 Sep 21:09
    hanssonamanda skrev 2013-09-19 21:03:15 följande:
    Vi har spikat datum nu till 25/7-15 :)
    grattis :D
  • Äldre 20 Sep 08:48
    nouvou skrev 2013-09-20 07:42:55 följande:
    Jag tränade goju ryu i 8-9 år, skulle gärna ha fortsatt men slutade i samband med att jag flyttade utomlands och sen när jag kom hem igen så flyttade jag till umeå. Och här finns inte goju ryu, det är väl mest därför jag inte har fortsatt.. Inte så sugen på att byta stil.
    oj intressant! faktiskt aldrig hört talas om den versionen! ne. shotokan är väl vanligast så den håller dom på med i umeå.. meen det är typ 20 mil dit härifrån vi bor så.. går icket! men vilket bälte kom du upp i? själv kom ja upp i Gult. nog för att det kanske inte spelar någon roll då ni kanske hade en helt  annan bältesordning? vi hade typ.. om jag minns rätt

    vitt, rött,  orange, gult, grönt, blått, brunt och svart.  men då var det ju vissa, t.ex bruna man gatt ta typ två ggr innan man fick ta svart.. 
  • Äldre 20 Sep 12:33
    marolo skrev 2013-09-20 10:45:45 följande:
    Då ligger jag efter för jag har bara en Flört dock så har jag tatuerat mig två gånger för den blev inte perfekt första gången (Min bror gjorde den så mer betydelsen än utseendet) Men fixade till den i somras, vd har ni för motiv? Själv har jag ett par vingar på ryggen :)
    har två tatueringar, men har gaddat mig trr ggr. första gången var jag ung och dum och gjorde det hos en som var värdelös.. så den tatuerade jag över med en ros och nå tribals. (yttre underben hö sida) sen har jag tatuerat in min katts namn och ett kors på min vä fotrygg... korset blev lite snett och konstigt.. men texten blev bra. men det är dom jag har.. och är inte sugen på fler faktiskt. mest för att jag kommit igenom "fasen" av "jagmåstehatatuering!" men och så HATAR min fästman tatueringar.. :P men det och piercingar (annanstans än öronen) är något jag kan undvika för hans skull. ^^ 

    det jag skulle velat göra är en syskontatuering tillsammans med min lillebror. vi står som närmast. och vore roligt att göra en likadan tatuering. vi pratade om en humla ett tag. men det rann ut i sanden.. och så i framtiden vill jag nog ha mitt/mina barns namn.. meeeeen vi får se..  ^^
  • Äldre 22 Sep 21:23
    nouvou skrev 2013-09-20 11:51:43 följande:
    Ja, det verkar finnas massa olika här men inte min.. Den finns inte på så många ställen i Sverige faktiskt. Vi hade vitt, gult, grönt, brunt, svart, med olika streck däremellan. Tex vitt bälte -> vitt med ett gult streck -> vitt med två gula streck -> gult bälte -> gult med ett grönt streck osv. Jag hade grönt bälte med två bruna sträck när jag slutade. :) 
    ok! vi hade svarta streck emellanåt.. och så hade vi även olika beroende på ålder.. jag tror.. hmm.. undra om det var de under 13 som hade ett "halvbälte". istället för t.ex ett heltrött bälte så var det rött med ett vitt streck i mitten längst efter hela bältet.. och så var man trungen att ta det två ggr för att komma upp till heltrött eller nåt.. ja.. knasigt var det i alla fall.. 
  • Äldre 25 Sep 13:21
    nouvou skrev 2013-09-25 13:13:06 följande:
    Hur kommer ni göra med efternamn?
    Både jag och min blivande har rätt ovanliga, trots hans är ett sson-namn. Inget av dom är speciellt fina. Men mitt passar åtminstonde ihop med båda våra namn, hans låter fruktansvärt tillsammans med mitt förnamn. Det erkänner han tillochmed själv, det passar verkligen inte alls. Så jag vill inte ta hans, och han vill inte ta mitt. Helst vill han ha kvar sitt. Men jag vill väldigt gärna att vi ska heta samma. För mig känns det liksom inte som att vi är en familj "på riktigt" om vi inte har samma efternamn, löjligt kanske men så känner jag.

    Vi har kollat lite på gamla släktnamn och hittade ett han kan tänka sig, från hans farmors mor. Superfint, ja, men jag är väl rädd för kommentarerna vi kommer få om vi väljer det.. Men kanske kanske bara borde sluta bry mig om vad andra tycker? 
    vi kommer göra så att min karl kommer byta från sin vanliga son-namn till sin fars mycket ovanliga efternamn (finns bara typ 11 pers i sverige med det) sen kommer jag att ta det namnet och behålla mitt nuvarande som mellannamn, detta för att även jag bytte från ett vanligt, tråkigt son-namn till min mors vackra flicknamn för drygt 2 år sen. :) 

    jag känner också att jag vill heta samma som min karl.. känns så konstigt annars... :P men han ska inte byta namn förrän några månader innan Dagen.. så ingen hinner få veta vad vi ska heta innan vi gift oss (fast många kommer nog ha sina misstankar)  
  • Äldre 25 Sep 21:26
    marolo skrev 2013-09-25 19:22:39 följande:
    jag tycker absolut att ni kan ta ett gammalt släktnamn en ny gemensam grund ni bygger upp för er och för framtiden :),
    min blivande har ett ovanligt namn med bara (30 st i sverige varav alla familjemedlemmar eller släktingar) så jag kommer ta det då mitt är jättefult och det vanligaste efternamnet typ, tycker inte alls om mitt efternamn men tycker jättemycket om mitt blivande, låter himla fint tillsammans,

    btw så bokade vi lokalen den 20 september istället, en månad efter väldigt tråkigt då vi redan skjutit upp det en månad innan, men var verkligen förtjust i den och då får man kompromissa,

    desutom är jag glad för var och köpte min vigselring idag! blev så himla kär i den så ville inte riskera att den skulle gå ut ur sortimentet eller så, helt förälskad är jag! Hjärta den matchar inte min förlovningsring alls men det blir ett senare problem, det är en topas i mitten så den är mer genomskinlig än blå som är på bilden, och det bästa är att det finns halsband och örhängen i samma serie vilket blir perfekt för kommande bröllopsdagar Flört

      www.hallbergsguld.se/page.jsp?node=170&articl...
    vill också börja kolla vigselringar.. men samtidigt kan t.o.m JAG tycka det är tidigt att kolla redan nu (gifter oss 5sept 2015). och vi vet då inte ens om vi ska ha en vigselring till mig eller om vi bara ska sätta in diamanter i min förlovningsring.. och att det inte matchar kan ibland vara snyggt. om vi väljer att skaffa en till ring till mig kommer vi ha svårt att hitta något matchande som är smalt, då min förlovningsring tar upp mycket av det bekväma utrymmet på fingret.. kan bli en enkel guldring, eller en solitär i palladium.. fins dock en titanring på chanti jag gillar, och man kan beställa provlåda därifrån, men då måste vi spara ihop till det då de tar betalt typ i förskott... 
  • Äldre 25 Sep 21:27
    marolo skrev 2013-09-25 19:22:39 följande:
      www.hallbergsguld.se/page.jsp?node=170&articl...
    förresten - fin ring :P den var svårmatchad ja. men fin :) 
  • Äldre 26 Sep 08:48
    Ehp skrev 2013-09-26 07:08:46 följande:
    Jag har en fråga som jag blev lite osäker på..

    Vi ska ju som sagt åka iv'g och gifta oss utan någons vetskap, men vi vet att en del vill fira oss ändå. Så vi funderar på att skicka iväg inbjudningskort dagen innan vi åker om att vi gift oss och att vi gärna skulle vilja he med släkt och vänner på en fest i typ september eller något sånt(då får dom de samma dag som vi gifter oss)..
    Kan man göra så? 
    absolut! det går jättebra!
  • Äldre 4 Oct 19:28

    marolo: fin klänning! :D men som du säger - bilden gör (nog) inte klänningen rättvisa.. tror inte mågon bild gör någon klänning rättvisa 

  • Äldre 17 Oct 12:06
    nouvou skrev 2013-10-16 20:58:54 följande:
    Åh här är min Glad En 1,75 mm bred halvalliansring i rosé guld. Jag älskar den! Exakt vad jag ville ha, men helt lätt att hitta var det inte. Men tillslut så! Skrattande
    väldigt vacker! har fastnat själv för en liknande, fast i vitt guld :) 
  • Äldre 25 Feb 18:48
    marolo skrev 2014-02-25 17:31:32 följande:
    denhär tråden : www.brollopstorget.se/Forum-7-101/m436783 8.html har urartat i en väldigt intressant diskussion om att de under 25 inte bör gifta sig för att vi inte kan se konsekvenserna av vårt handlande eftersom vår hjärna inte är färdigutvecklad, och allt detta sägs med "välvilja" förståss att vi inte ska göra något "misstag" som att springa till kyrkan och gifta oss Flört, statistiken säger ju att det inte är troligt att något av våra äktenskap ska hålla. Bara så ni vet lixsom, ingen kan ta för givet att sitt äktenskap ska hålla Flört 

    tänkte bara att det vore intressant med någon annans input i frågan? själv tycker jag att det är hystriskt roligt att det finns människor som anser att man inte är vuxen för att gifta sig när man är 22-25,  men vad vet jag min hjärna är ju inte färdigtutvecklad än Flört

    (och ja jag är väldigt sarkastisk/sur så tycker ni att jag är elak så är jag väl det men det är kontentan i tråden iaf)
    jag förstår dig, har kollat igenom den där tråden.. alltså.. ja..  det gick ju bra för 40 år sen att skaffa barn å gifta sig när man var 20-24, varför inte nu? jag känner mig lite stött faktiskt. 
Svar på tråden Fler födda på 90 talet som skall gifta sig