• Junibr­ud2014
    Äldre 6 Sep 08:45
    10484 visningar
    12 svar
    12
    10484

    Mingel bröllop

    Hej, vi har suttit och funderat över hur vi ska lägga upp bröllopet. Vi har varit inne på att ha det hemligt, att ha det stort (men billigt...) eller halvstort (men då ha sura miner från släkten som är stor). Men så kom jag att tänka på att vi ju kan ha vigsel och sedan äta bröllopstårta och dricka champange och mingla runt med släkt och vänner ett tag för att sedan åka iväg bara vi två och ta in på något spa hotell vid havet och äta fin middag och bara njuta av varandras sällskap. Jag tycker att det låter underbart men är lite orolig över hur gästerna reagerar? Givetvis skriver vi att det bjuds på tårta och champange och att det är ett mingelbröllop så att gästerna inte förväntar sig en stabil middag utan att de bara är där på tårta på eftermiddagen. 

    Någon som haft något liknande eller har några tips? :) 

  • Svar på tråden Mingel bröllop
  • Junibr­ud2014
    Äldre 6 Sep 12:45
    #5

    Åh tack för alla bra svar! Presenter eller pengar är inte det väsentliga för oss utan giftermålet i sig. :) Afternoon Tea var en bra idé, men jag är rädd att det är lite för mycket förberedelser som inte kan göras i förväg och jag vill helst slippa stressa med att baka scones och skära upp massa frukt precis innan så den håller sig färsk. Men man kan nog be någon i familjen baka scones på morgonen och sen bara plocka fram ostar och marmelad i och för sig. Och så en maffig bröllopstårta som avslutning! :)

  • Junibr­ud2014
    Äldre 6 Sep 14:07
    #7

    Åh vad glad jag blir över att ni verkar så positiva, trodde att jag skulle få svar om att det inte blir ett riktigt bröllop etc. Har kollat runt lite och googlat afternoon wedding och det verkar ju vara en ganska stor grej i England i alla fall. Men ska nog också bjuda på mer än bara tårta som ni påpekat, goda ostar, nybakade scones, marmelad, fint te, vin, lemonad, frukter, kakor, kex och bröllopstårta låter det som en okej meny för ett afternoon tea bröllop?

    Ska lägga upp detta lite snyggt för mannen nu bara, han verkade dock tycka att det var ett bra alternativ när jag nämnde det imorse!

    Jag hade i så fall tänkt mellan lunch och middag, tror ni att två är en lagom tid att starta? För att sedan åka iväg runt sex tiden till havet och vårt hotell.  

  • Junibr­ud2014
    Äldre 7 Sep 18:45
    #10

    Sambon gillade idén, men vi har ju ett tag till på oss att bestämma oss, nackdelen är ju de äldre släktingarna som reser hit och då får äta middag med mina föräldrar som lovat att bjuda på mat åt dom men att det kanske anses lite ofint även om man skriver med det?

  • Junibr­ud2014
    Äldre 7 Sep 18:46
    #11

    En stor fördel tycker jag är att man slipper oro över att folk ska bli för fulla men ändå inte har det alkoholfritt!

Svar på tråden Mingel bröllop