• Äldre 23 Aug 16:09
    5398 visningar
    10 svar
    10
    5398

    Ett dekorationstips :)

    Jag hittade detta pysslet för ett tag sedan här på BT, tror jag! Så det är alltså inte min idé! :)
    Dessa rosbollar är gjorda med crepepapper och frigolit/styrolitkulor och kommer att hänga utspritt i lokalen var vi kommer hålla vår bröllopsfest. Detta för att skapa en helhet mellan rummen och det är ett riktigt prisvärt sätt att göra det på! :)
    Lokalen är på landet och vi kommer ha tema lantligt, så de kommer göra susen bland romantiskt vitt tyll och andra dekorationer



    i trä - och linfärger (:
  • Svar på tråden Ett dekorationstips :)
  • Äldre 31 Aug 10:06
    #4

    Ja, precis. Där har ni rätt beskrivning. Lycka till :)

  • Äldre 1 Sep 09:15
    #6

    Ja, det gjorde jag! Det är lite knivigt i början men sedan går det med en rasande fart! Jag använde styrolitbollar 8cm i diameter och 12cm i diameter. Med rosorna på blir de betyyyydligt större! Något att tänka på :)
    Styrolitkulorna och crepepappret beställde jag billigt från skapamer.se!
    Glad

  • Äldre 5 Nov 06:46
    #8

    De där bollarna är gjorda av frigolitbollar med en diameter på 8 cm resp. 12 cm..de blir så mycket större och så fina med rosorna sedan (: .. så de behöver ju lite olika mycket papper, men knappt 2,5×0,5m per boll.

  • Äldre 5 Nov 08:28
    #10
    meandmylove skrev 2013-11-05 07:28:33 följande:
    Så vackert detta kommer jag hämta inspiration av. Hur rullade ni rosorna? Remsor av creppappret, vika dubbelt och bara lägga runt så det formar ros eller har ni annan form på pappret?
    Här har du en jättebra beskrivning på hur ni gör! :) Lite klurigt i början kanske men efter ett tag går det av bara farten! Jag fäste dem sedan med en limpistol!

     


Svar på tråden Ett dekorationstips :)