• Äldre 17 Aug 14:16
    5564 visningar
    11 svar
    11
    5564

    Bästa väninna bryter efter bröllopet

    Låter som en energitjuv.
    Jag bröt med en av mina bästa vänner (eller tja jag trodde ju att vi var vänner) och det var en underbar känsla när jag väl hade gjort det Solig

    Så länge du känner att du har rent samvete och inte gjort något dumt mot henne så låt det vara. Försök släpp det och inse att du kommer må mycket bättre utan all den där dramatiken 

  • Äldre 17 Aug 14:27
    #3

    Det här skrev jag efteråt. Det kanske förklarar lite och hjälper dig med dina tankar och känslor
    www.brollopstorget.se/Forum-24-71/m3929348.html

    Innan och när jag bröt så hade jag jättedåligt samvete. Men när det väl var gjort så var det bara skönt och det kändes liksom som att nu var allt skit och allt bråk över Glad
    För dig är det ju lite annat. Din vän bröt med dig, så du har lämnats med alla "tänk om" som kommer automatiskt...

  • Äldre 17 Aug 18:43
    #8

    Saknar dom gör man ju, även om relationen är mer jobbig än bra så saknar man dom ju ändå.
    Tänk bara på hur det kan kännas när man har gjort slut med någon man varit tillsammans med ett tag. Man kan må skitdåligt - samtidigt som man vet att det är bättre att gå än att stanna om förhållandet är dåligt. 
    Man kommer över det.
    Det man kanske inte kommer över är om det är ett större svek inblandat.
    Så det som kanske kan ligga kvar och gnaga hos dig är "tänk om jag bara hade...." men försök släpp sådana tankar. Inte glöm... men släpp. Det som har hänt - det har hänt. Och det här är utgången av det hela.
    Ingen idé att älta, tänk framåt och gå framåt. 
    Du har en fin make, du har andra bra vänner... Låt det stanna där Glad 

Svar på tråden Bästa väninna bryter efter bröllopet