• Anonym
    Äldre 12 Aug 21:44
    2917 visningar
    7 svar
    7
    2917

    vår bröllopsfest = fyllefest enligt vissa gäster

    Ni får ursäkta mig för att jag skriver här och klagar. Men jag vet inte exakt hur jag ska hantera detta, och har blivit väldigt nervös inför vad som kan hända på vårt bröllop på lördag.
    Jag vet att den här veckan innan bröllopet är jag super stressad och har lätt att överreagera för allt och ingenting. Så jag antar att jag överreagerar och kanske inte ska bry mig om det här men jag fick en sån otroligt dålig magkänsla för dessa gäster efter det här....

    Allt började med ett samtal till min m2b från en av våra gäster som han bjudit in. De pratar om hur roligt allt ska bli med bröllopet och så sedan undrar de vilken typ av alkohol vi kommer att bjuda på. Min m2b svarar att det kommer att finnas öl och vin till maten och sedan kommer det att finnas alkoholfritt. 
    (Anledningen till att vi valt att endast servera alkohol till maten är att det kommer att finnas mycket barn, hälften av gästerna dricker inte alkohol, det finns några gäster som inte kan hantera alkohol i större mängder och ingen av oss dricker och vi vill INTE ha någon fyllefest). 

    Svaret som min m2b får av vår gäst är: Ska ni inte ha någon Vodka eller starkare sprit? Vi hade tänkt att festa ordentligt och planerat att vi kommer att dricka en hel del. Min m2b förklarar hur vi tänkt kring alkoholen och han får frågan: Vill du att vi ska köpa med Vodka till festen?

    I alla fall så berättar min m2b detta för mig och jag har fått en oerhört dålig magkänsla för vad dessa gäster kan ställa till med på bröllopsfesten. Samtidigt som jag känner mig förolämpad av dem och tycker att de är oförskämda.

    Men som sagt jag kan mycket möjligt ha överreagerat och inte bry mig men min magkänsla är som sagt oerhört dålig...

Svar på tråden vår bröllopsfest = fyllefest enligt vissa gäster