• ETNove­mber
    Äldre 10 Aug 23:09
    2029 visningar
    6 svar
    6
    2029

    Hur fungerar det? Vad måste fixas?

    Jag vet inte riktigt hur det fungerar. Vet att det är ett papper med hindersprövning och ett för att byta efternamn.Vart skickar man dessa? Och vad händer efter det? Vi har bokat plats och tid och att några papper måste vara inskickade innan två veckor innan vigsel.Ni som har gjort detta, vad behövs göras, och hur lång tid i förväg måste allt fixas? Och har jag missat något?Vigseln blir 16 November i år.       

  • Svar på tråden Hur fungerar det? Vad måste fixas?
  • ETNove­mber
    Äldre 11 Aug 10:17
    #2

    Tack så jättemycket för hjälpen.

  • ETNove­mber
    Äldre 12 Aug 13:16
    #4

    Såg nu på göteborgsstads hemsida att det står såhär under hindersprövningen: Dessa handlingar måste ha kommit in till stadsledningskontoret senast två veckor före datum för vigseln.Någon som vet hur man kontaktar/ skickar in dessa papper till stadsledningskontoret? Känns lite smått rörigt dethär, kan inte hitta adress eller liknande. goteborg.se/wps/portal/invanare/omsorg-o-hjalp/gifta-sig-%C3%A4ktenskap/regler-innan-du-bokar/!ut/p/b1/04_Sj9Q1NDUzszA0NDXXj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOIDDL0CLZwMHQ383S3dDDxDvAPc_Lx9LIIDQRoigQoMcABHA0L6_Tzyc1P1c6NyLABet3VE/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

  • ETNove­mber
    Äldre 12 Aug 13:17
    #5

    goteborg.se/wps/portal/invanare/omsorg-o-hjalp/gifta-sig-%C3%A4ktenskap/regler-innan-du-bokar/!ut/p/b1/04_Sj9Q1NDUzszA0NDXXj9CPykssy0xPLMnMz0vMAfGjzOIDDL0CLZwMHQ383S3dDDxDvAPc_Lx9LIIDQRoigQoMcABHA0L6_Tzyc1P1c6NyLABet3VE/dl4/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

  • ETNove­mber
    Äldre 12 Aug 13:41
    #6

    Nu har jag fått svaret! Jag känner mig så rörig ibland. (Är nog just detta som oroat mig mest av allt) Haha  

Svar på tråden Hur fungerar det? Vad måste fixas?