• Carina­10
    Äldre 7 Aug 19:30
    5134 visningar
    12 svar
    12
    5134

    Ursäkter

    Detta med att ha olika orsaker att tacka nej till bröllop har man fått erfarenhet av när man läst på forum om bröllop. Alla möjliga konstiga ursäkter som mer eller mindra är rimliga.

    -jag måste gå ut med hunden
    -Vi har ingen barnvakt
    -får vi inte ta med våra barn kommer inte vi
    -får inte min nya komma med o sitta brevid mig kan jag inte komma
    -jag har bara illröd/vit klänning o den måååååste jag ha
    -ingen fest så då får de vara så
    osv osv

    Nu fick vi vår beskärda del av mystiska ursäkter.
    Nu hör till saken att min m2b:s bror har träffat nån tjej (fråga mig inte vilket nummer hon har för bara detta året men det är väl den 5e för i år).
    Brodern tackade ja till bröllopet (då var han sambo med en annan...det var för nån månad sedan) och han skulle absolut komma.
    Men så träffade han då en ny tjej. De skulle hem till hans mamma dit vi med skulle åka.
    Jag hade tandvärk men åkte dit ändå.
    Brodern kom inte för att denna tjejen var lite trött o så ogillade hon att han skulle ha med sig alkohol till grillkvällen. Och han avbokade när hans mamma hade satt igång med grillningen.

    Jag fick en sån magkänsla och "låg på" m2b att han måste få bekräftat igen så att brodern verkligen skulle med och inte stanna hemma för att tjejen har en "fis på tvären". Varje kuvertavgift kostar ju en hel del med.
    Sagt och gjort, brodern svarade inte förrän mamman sa att han skulle meddela vilket.

    Och självklart kommer han INTE att komma till bröllopet. Orsaken till detta var att tjejen och han skulle ses den helgen och han hade därmed inte tid med något bröllop!

    Men jag är glad att jag tog tag i det...annars hade vi stått där med ett kuvert för mycket. :(

    Och jag är såååå glad att JAG inte skulle få för mig att dumpa min egen brors bröllop för en flirt.
    Men vi är ju alla olika.... Tungan ute

  • Svar på tråden Ursäkter
  • Carina­10
    Äldre 8 Aug 18:45
    #10
    FruForsmark skrev 2013-08-08 10:50:48 följande:
    Tycker du eller dina föräldrar skall ta ett allvarligt snack med din bror.. det är inte ok att missa er stora dag för en ny dejt. Riktigt illa. Stör mig att folk inte verkar förstå innebörden och det stora i ett bröllop, många verkar tro att det är som vilken fest som hellst..
    Måste bara säga att det är min m2b bror....tack o lov för att det inte är min säger jag! :O
  • Carina­10
    Äldre 8 Aug 19:07
    #11

    Tror det påverkar min m2b mer än mig. Jag hade ju anat det skulle bli så här så jag var mer förberedd.

    Killen har inte ens frågat om hans tjej kan få följa med på bröllopet och med tanke på att båda två uteblev från hans mammas grillkväll med 10 minuters varsel så misstänker jag att vi hade fått stå med 2 tomma kuvert i slutänden. Det var inte första gången m2bs bror uteblir från bjudningar.

    Det som är lite tragikkomiskt är att han säger att han inte har samvete att lämna tjejen själv i sin lägenhet men han har uppenbart inget samvete när det gäller att han struntar i sin bror. Förvånad

    Jag har lite svårt att förstå sånt beteende men jag tror vi får ett roligt bröllop ändå ...om inte roligare Flört
    Dock är jag lite brydd för m2bs del men hoppas att han kan släppa det på bröllopsdagen!

    Är som Chicita säger...man väljer inte släkten själv (fast det hade underlättat om man fick göra det)

Svar på tråden Ursäkter