• Äldre 8 Aug 11:08
    2209 visningar
    4 svar
    4
    2209

    En tom känsla

    Jag hade kommenterat i Toastmadamens blogg vad som var gjort innan och beklagat att det inte verkat ha gått fram för att försvara mig inför de som läser inlägget. Sen hade jag tackat för att hon hjälpte till under bröllopet, men avslutat med att jag blev ledsen för att hon inte verkade haft roligt och att det är sårande att behöva läsa det i en blogg istället för att höra det från henne. Jag hade valt en ledsen ton istället för en arg, för att förmedla hur jag känner. Kom ihåg att bloggbeskrivningen inte behöver vara hennes sanning heller. Ibland skriver man saker i sociala medier för att göra sig själv intressantare och duktigare än vad man är, men om du kommenterar blir det tydligt att hon påverkat dig och det kan hon nog behöva påminnas om. Genom att kommentera i bloggen kommunicerar du på samma sätt som hon valde att göra....Sen tror jag också som amerika att alla inte är lika pigga på att hålla tal, det betyder inte att de älskar dig mindre. Sök stöd hos dem, t.ex. dina systrar, nu när det känns jobbigt.Skriv ner 20 saker på bröllopet som blev väldigt bra - stort och smått, saker du planerat som blev lyckade (brudbuketten och att öva på den, festen, musiken under vigseln, korten, talet från din pappa etc.). Varje gång den ledsna känslan kommer över dig, försök tänka ut en bra sak till. Allt för att byta fokus till ett ljusare perspektiv. 

Svar på tråden En tom känsla