• Äldre 6 Aug 10:49
    13046 visningar
    13 svar
    13
    13046

    Måste tvätta håret varje dag... Vad ska man göra?!

    Jag vet att man inte ska tvätta håret varje dag men jag har så länge jag kan minnas ALLTID behövt tvätta håret varje dag för att det inte ska se förj*vligt ut. Har tjockt och lockigt hår men på dag nr 2 tyngs håret alltid ned och lägger sig platt så det ser ut som jag har tunnt hår... Håret ser helt plötslig jätteslitet ut och livslöst...


    Vet inte vad jag ska göra, har provat tvätta håret varannan dag hela sommaren nu men den andra dagen måste jag fortfarande ha håret i en hög hästsvans för att de ska se lite bättre ut samt att hårbotten kliar. Jag känner mig allmänt smutsig då...


    Vad ska jag göra?! Hur ofta tvättar ni med långt lockigt hår håret? Håret ser fettigt ut men det kan säkert vara torrt också eftersom det kliar i hårbotten.


    Finns det några kurer ni använt?


     

  • Svar på tråden Måste tvätta håret varje dag... Vad ska man göra?!
  • Äldre 6 Aug 13:37
    #4

    Tack så mycket, ska prova med balsammetoden och hoppas att mitt tålamod räcker! Ni som kör balsammetoden, ser håret likadant ut som innan ni använde shampo eller är det "tyngre" nu? Använder nästan aldrig hårspray eller andra hårprodukter, plattar eller fönar sällan heller.


    Jag håller på med hästar så det hela började nog med att jag luktade så mycket häst om håret så jag behövde tvätta varje dag och nu har jag inget val längre...

Svar på tråden Måste tvätta håret varje dag... Vad ska man göra?!