• Äldre 30 Jul 16:22
    28033 visningar
    10 svar
    10
    28033

    Kopparspiral, men vart tog mensen vägen?

    Satte in en kopparspiral för 7 månader sen. Innan det åt jag cerazette vilket gjorde att jag inte hade någon normal mens men efter någon månad fick jag tillbaka den som vanligt och den var regelbunden i flera månader. 27 dagar emellan, först ganska mycket, mensvärk i några dagar och sen avtog den. Pågick i ganska exakt en vecka. Men förra månaden var den några dagar sen och då kom det någon liten, liten blödning som knappt var något att tala om och inget spår av mensvärk. Pågick mer än en vecka. Sen efter ca en vecka kom den tillbaka och har varit lika i ca två veckor. Är det någon som vet om detta är normalt när man har kopparspiral? Kan tillägga att jag aldrig har varit gravid. Tycker det är lite konstigt att det dykt upp en långvarig mellanblödning eller vad det är när mensen var så regelbunden förut. Och vart tog mensvärken vägen? Och varför är det så lite hela tiden? Ska jag behöva blöda jämt? Mycket frågor, jag vet, men jag fattar ingenting av det här... Har lite smått gynskräck så jag vill inte gärna gå dit "i onödan"... Någon som har erfarenhet?


    Kopparspiral mellanblödning mens mensvärk
  • Svar på tråden Kopparspiral, men vart tog mensen vägen?
  • Äldre 6 Aug 23:56
    #3

    Tack för era svar! Känns väldigt tråkigt om det kommer fortsätta att vara så här under hela tiden jag har min spiral. Det funkar ju inte att blöda hela tiden! Vet dock inte vad jag ska hitta för preventivmedel annars då jag inte vill ta några mer hormoner. Det som gör mig mest fundersam är vart den riktiga mensen tog vägen! Den som var riklig med mycket mensvärk som jag nu nte har haft på flera månader. Nu har jag haft konstanta små blödningar istället! Veronica84, hur var det för dig?

  • Äldre 12 Aug 18:21
    #6

    Ja, jag borde väl göra det. Jag går ju och grubblar och oroar mig för att jag ska få ha det så här jämt för att det är "normalt", eller att något är fel eller att jag är gravid. Men usch vad det tar emot! Är väl kanske lite så att jag är orolig för att få ett svar jag inte vill ha så därför skjuter jag på det. Ologiskt, jag vet! Samma är det med gravtest. Man är ju inte mindre gravid för att man låter bli att testa...

  • Äldre 19 Aug 12:46
    #7

    Ringde barnmorskan idag och hon sa åt mig att görs ett gravtest. Först frågade hon om jag hade gjort det och jag kände mig ganska dum som svarade nej, som att tanken inte hade slagit mig liksom... Men då ska ju mensen utebli och det är ju tvärtom, jag har blödit i två månader... Men nu är jag skitskraj för att ta det där testet bara för att det var barnmorskan som sa åt mig att göra det! :(

  • Äldre 29 Aug 22:53
    #9

    Har tagit testet och det var negativt, dagen efter fick jag något som mer liknar vanlig mens som pågick i en vecka och nu är den borta helt. Hoppas det fortsätter så för nu känns ju allt som det ska!

Svar på tråden Kopparspiral, men vart tog mensen vägen?