• Ovelan­d
    Äldre 27 Jul 20:49
    7569 visningar
    20 svar
    20
    7569

    Kompis bjudit med ny flickvän på eget bevåg, två veckor innan bröllop!! Hjälp!

    Två veckor kvar till stora dagen nu, och jag har väl i princip allt klart, särskilt med bordsplacering och gästlista och sådant (även upptryckt i festprogrammet) osv. Och NU fick jag reda på att en av våra manliga vänner bjudit med sig sin nya flickvän som han "haft i hop det med till och från" ett par veckor. Anledningen att jag ens fick reda på det var att han skickade ett mail på Facebook och sa att hans tjej och han MÅSTE sitta bredvid varandra vid bordet för att det inte skulle bli något svartsjukedrama. (!!!!) (Eftersom vi pratade om bordsplacering en gång i somras och då sa jag att jag inte placerat några par ihop om de inte ska till att gifta sig inom kort). Vi hade o.s.a i juni, och då svarade han ja för sin egen del (de var inte ihop då). Jag har träffat på tjejen ifråga på gymet emellanåt, och hon har inte sagt ett ljud om att hon ska/vill komma heller. Så jag sa ifrån.... För att vi sagt (och jag har sagt till honom) att vi bara bjuder "etablerade par", inga "dejter", och att jag inte kan ändra runt i bordsplaceringar och allt annat med nån veckas varsel osv. Vi har dessutom en rätt hög kostnad/gäst, så därför valde vi att göra så, men mest för all planerings skull (vi har exakt jämna bord i nuläget). Nu vet han inte hur han ska göra alls, eftersom hon inte accepterar att han går själv på saker och att hon tydligen kommer bli skitarg (på honom). Jag erbjöd mig att själv prata med henne och förklara om han ville, vad nu det skulle hjälpa.... Men nu vet jag inte... Är jag värsta bitchen nu????? Men jag tycker faktiskt att de borde ha "osat" henne lååååångt tidigare om hon skulle vart med, och jag har i ärlighetens namn ingen lust att bjuda en främmande tjej som dessutom ställer krav på hur jag bordsplacerar på en massa lyxkäk när hon inte ens kan komma fram till mig i gymet (haft gott om chanser) och kolla av om det är ok att hon följer med, eller om hon ens är bjuden. Vi har sagt nej till några andra som velat "ta med en dejt eller väldigt ny bekantskap" och det har inte varit några problem, alla har förstått och tyckt att det var ok. Så.... Är jag värsta satmaran nu, hon blir säkert ledsen (och det känns skittrist, även om jag inte känner henne), eller är det ok att säga ifrån?? Troligtvis som det lät på honom så kommer nog inte han på bröllopet nu, för att hon inte kan komma med, och det är ju skittrist, eftersom vi varit goda vänner/kollegor i typ 4 år. Ska jag ringa och säga att hon kan komma i alla fall, och försöka skaka fram en extra plats på nåt vis??? Hjälp!!

  • Svar på tråden Kompis bjudit med ny flickvän på eget bevåg, två veckor innan bröllop!! Hjälp!
  • Ovelan­d
    Äldre 27 Jul 21:30
    #4

    Tack. Har funderat idag över olika möjligheter, saken är den att vårt gym (där jag jobbar) alltid gör en massa aktiviteter, och om de fortsätter vara ihop så kommer vi ses en hel del. Känns som att om jag för "husfridens(gymfridens)" skull borde fixa det, men hur jag än vänder o vrider så känns det inte som om det går att fixa, om jag inte klämmer ner henne på gaveln av ett borden (men då får de inte sitta bredvid varandra, och han sa att det var bäst att de fick göra det för att det inte skulle bli några "dramatiska uppträden" (vilken i sin tur kommer resultera i att jag kokar lim på människan, mer eller mindre). Jag är alltså inte ett dugg sugen på att ha henne där, ALLS, men det kanske är det bästa ändå, med tanke på mitt sociala liv efter bröllopet, och lite rädd att få rykte om att vara snål och ogin osv... Nu när jag ser vad jag själv skrivit känns det iofs självklart att inte bjuda henne.. *hahaha* man blir kanske lite väl mycket om sig och kring sig??

Svar på tråden Kompis bjudit med ny flickvän på eget bevåg, två veckor innan bröllop!! Hjälp!