• Anonym
    Äldre 3 Jul 15:53
    3932 visningar
    6 svar
    6
    3932

    förlovad med otrogen

    jag blir 20 iår och sambon blir 21 vi har ett barn tillsammans på 16 månader
    och jag trodde vi hade ett relativt bra förhållande tills sambon tyckte vi skulle ta en paus i höstas efter ett bråk.. pausen varade några månader men vi sa att när det blev vi igen så skulle vi inte räkna med pausen.

    vi bodde fortfarande ihop, lovade att inte hålla på med nån annan och hade sex och pussade och kramade varandra som vanligt.

    vi har pratat mycket om framtiden att vi vill flytta till större stad, skaffa hus få en dotter (har en son nu) m.m. det var våran 5 års-plan.
    och i  mars så förlovade vi oss och jag var överlycklig! tyckte allt var underbart men för ca. 1 månad sen pratade jag med en vän till mig som jag inte pratat med på några månader så sambon inte tycker om henne.

    hon släppte bomben så fort vi sagt hej. sambon har varit otrogen med hans bästa vän xx jag var vän med henne förut men för nått år sen kände jag att det inte var nått som stämde och ville inte att han skulle träffa henne själv, det blev ett jävla liv men det slutade med att han inte träffade xx överhuvudtaget (trodde jag) nu så är hon gravid och ska ha en flicka, som är sambons barn. känns som om min och sambon dröm om en dotter har han uppfyllt med henne inte med mig..

    känner mig helt kluven och gråter nästan varje kväll.. men jag och sambon har pratat om det här och vi ska fortfarande vara tillsammans. han vill bara vara med mig, frågar mig varje liten grej han gör går aldrig iväg utan mig och hans vänner kommer hit eller vi till dom. visar kvitton på vad han köper m.m.

    jag älskar han och han älskar mig han har till och med sagt att han inte vill ha med xx och barnet attt gör som föds om ca 2 månader. jag känner att det är taskigt mot barnet som inte gjort något men ändå vet jag inte om jag skulle klara av att se henne..

    han ångrar det jättemycket men samtidigt säger han att det inte var otrohet då vi hade paus..
    mina föräldrar stöttar mig i mitt beslut men tycker inte om sambon efter det som hänt, dom har svårt att prata med varandra när dom träffas m.m. och sambons föräldrar och syskon finns där för mig och säger om vi tar oss igenom det här så klarar vi allt, dom vill gärna ha kvar mig i deras liv men förstår om jag skulle göra slut.

    jag vet inte vad jag ska ta mig till är så kluven. älskar han galet mycket och vet inte hur jag skulle klara mig utan honom.

    har sagt att om det händer igen så är det definitivt slut..
    gör jag fel som stannar eller?? behöver hjälp!!! 

  • Svar på tråden förlovad med otrogen
  • Anonym
    Äldre 4 Jul 15:59
    #4

    tack för svar alla HannaHenrik,amerika, stormhelen

    han har gått med på familjeterapi och vi ska verkligen försöka få det här att hålla och han förstår varför jag inte kommer kunna lita på honom igen i första taget men vi tar det steg för steg så får vi se vart det leder. jag försöker verkligen låta bli att tänka på allt men det är riktigt svårt och förstår till fullo att han måste träffa barnet då hon inte gjort något fel i detta, problemet är bara att tjejen som är gravid (våran förredetta vän) har en ny kille och vill inte veta av min sambo, ska han bara strunta i barnet då för min/hennes/sin egen skull (då han egentligen inte vill ha nått med dom att göra) eller hur ska vi göra? jag känner ju innerst inne att jag egentligen inte vill veta av ungen men kan inte vara så hemsk mot  något barn, alla barn är ju oskyldiga

Svar på tråden förlovad med otrogen