• Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jun 11:51
    4782 visningar
    13 svar
    13
    4782

    Morgongåva... whisky?

    Detta kanske är en dum fråga men... Finns det någon särskild whisky som blir bra av att stå länge? typ som vin... Jag såg att någon hade gett sin man tre flaskor vin att öppna på olika årsdagar av bröllopet.. Kul idé men blivande maken dricker inte vin.. Whisky däremot är han finsmakare av Skrattande Så jag tänkte att kanske en eller ett par finare whiskysorter.


  • Svar på tråden Morgongåva... whisky?
  • Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jun 12:39
    #2

    oj! Det lät DYYYYRT dock Glad

    Funderar dock på en Single Malt, gärna från beställningssortimentet så att inte alla har den i ca 800kr-klassen och två Glencairnglas som vi kan dricka ur på vår 10-åriga bröllopsdag... 

     


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jun 12:48
    #4

    Ja, jag har förstått det Skrattande Blir lite sur på prisslillnaden dock.. 2-pack utan gravyr 150 kr medan det ligger på runt fyrahundra med gravyr... 


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jun 12:56
    #6

    Fast de har det på Calligraphen för 150 kr styck! Nu ska jag bara fundera ut vad det ska stå på de olika glasen... 

    Ska det stå något romantiskt? Ska det stå Hans/Hennes? Ska det står våra namn och vigseldatum på båda? Ska det stå mitt namn på ett och hans på ett? 


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jun 13:11
    #8

    På Callicgraphen ingår två rader text står det, men man kan bara fylla i på en så man får väl hoppas att de bryter på rätt ställe i så fall... 

    Men kanske bara namnen då? Eller om det får plats med något liknande:

    NAMN
    Kärleken övervinner allt 


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jun 13:32
    #10

    Mmm... Så sant.. Jag tror inte att han direkt ogillar det men han är inte den romantiska typen heller.. Så kanske bara namnen då. Hans/hennes känns för opersonligt känner jag.. Då kan han ju liksom använda dem men nästa flamma om vi skulle gå skilda vägar om 30-40 år och DET vill jag inte Flört


  • Grodpr­insens brud
    Äldre 26 Jun 13:39
    #12

    Hhi så sant så sant! Nu gäller det bara att hitta den perfekta whiskyn! Såg att de hade en för 45oookr men det känns lite väl saftigt!


Svar på tråden Morgongåva... whisky?