• mirret­h
    Äldre 13 Jun 21:05
    9755 visningar
    13 svar
    13
    9755

    Blommor i augusti?

    Vi gifter oss också den 3/8, jag har planterat massa lavendel som jag tänkte ha i kyrkan, buketten och på borden. Till det cremé färgade rosor och murgröna. Hundkex tror jag inte finns några kvar då, tyvärr...

  • mirret­h
    Äldre 24 Jun 15:26
    #6

    Sudditjuven skrev 2013-06-24 01:21:05 följande: mirreth skrev 2013-06-13 21:05:14 följande: Vi gifter oss också den 3/8, jag har planterat massa lavendel som jag tänkte ha i kyrkan, buketten och på borden. Till det cremé färgade rosor och murgröna. Hundkex tror jag inte finns några kvar då, tyvärr... Är inte lavendel utblommade i augusti? Eller det beror kanske på vilken sorts lavendel man har?Nej, de brukar blomma rätt länge och vi gifter oss tidigt i augusti. De är ju annars lika snygga som torkadeoch man lär ju dofta underbart (lavendel har även en lugnande effekt på sinnet) 

  • mirret­h
    Äldre 25 Jun 23:15
    #12

    RebeccaT skrev 2013-06-24 21:21:20 följande:Jag ska också gifta mig i augusti och försöker leta blommor i naturen att använda. Helst ska dom vara vita. Är det någon som vet någon blomma man kan hitta?Röllekan är fin långt in i september, den är vit och kan dra lite åt det rosa hållet ibland.

Svar på tråden Blommor i augusti?