• Äldre 2 Jun 21:49
    13394 visningar
    8 svar
    8
    13394

    Manikyr i Falun/Borlänge?

    Nagelstället på Kupolen ska du undvika om du inte vill få nagelbanden sönderslipade och väldigt klumpiga naglar.

    Jag har gjort naglar några gånger där + ifyllning och varje gång har jag gått därifrån med minst 3 blodiga fingrar som gör djävulskt ont i flera dagar. Mer än en gång har jag fått lov att lägga spritomslag på ett trasigt nagelband för att motverka en infektion som uppstått av sliptrissan + massa medel ner i såret.
    Dom slipar också ner dina egna naglar så mycket så att risken finns att dom skivar sig och hela lösnageln släpper tillsammans med ett lager av din egen nagel.
    När jag tog bort lösnaglarna där första gången jag gjort sådana så satt liksom yttre lagret av mina naglar kvar på alla lösnaglar dom tog bort. Så det tog bra lång tid innan jag hade sparat ut mina egna naglar igen...

    Mitt emot systembolaget i Borlänge ligger en liten nagelsalong (bredvid fd Salong Gaby).
    Dom är jättebra. Men jag kommer inte ihåg vad dom heter.
    Två Thailändskor som gör naglar.
    Jag gjorde gelénaglar där två gånger inför bröllopet och bad att få dom extra tunna (ok dom blir ju tjockare än en vanlig nagel ändå, själva plasttippen som dom sätter fast bygger ju upp en del och så gelén ovanpå så det går inte att göra hur tunna som helst) och dom såg väldigt naturliga ut. Dom säger att dom blir ännu bättre med acryl, men jag hade så dålig erfarenhet av det från Kupolen, så jag vågade inte testa...
    Att jag gjorde 2 ggr var för att jag ville ha en chans att hitta någon annan om jag inte blev nöjd första gången...
    och då gjorde jag ju så långt innan, för jag visste hur lång tid det skulle ta att spara ut mina egna emellan om det skulle gå åt skogen  

  • Äldre 2 Jun 22:39
    #3

    Ja dom första gångerna jag gick dit var bara för att jag hade liksom bestämt mig för att "pyssla om mig själv" lite mer och dom är ju rätt billiga där.
    Sista gången jag var där så såg det ut som om jag hade pucklar på naglarna. Det var nästan som om dom hade släppt en stor klump mitt på nageln och sen bara jämnat ut åt sidorna. Jag påpekade det men dom sa bara att det skulle se ut så. Så efter det vägrade jag gå dit.

    Att jag blödde i nagelbanden trodde jag berodde på att jag var extra känslig.
    Men efter att ha gått till dom andra och jag inte blödde alls där så har jag ju insett att det var dom på Kupolen som var för hårdhänta.
    Dom på stan slipar inte ner naglarna lika hårt heller så dom blir inte lika förstörda Glad 

  • Äldre 3 Jun 14:49
    #5
    Sofie13 skrev 2013-06-03 14:34:13 följande:
    Jag håller med Chicita!

    Jag har också gjort på båda ställena, men på Kupolen (Professionail) så blev dom inte riktigt bra..

    Men på stan, på Nailtechnology så är dom superduktiga! Är inte många kronor dyrare heller..
    Ja vad bra så heter dom ja Skrattande
Svar på tråden Manikyr i Falun/Borlänge?