• Anonym
    Äldre 2 Jun 20:20
    29396 visningar
    79 svar
    79
    29396

    Hur mycket pengar la ni på vigselringarna?

    Hur mycket brukar man lägga på vigselringar egentligen? Kan ju självklart variera kraftigt, men skulle vara intressant att veta ungefär vad folk lägger på en ring som skall sitta på fingret hela livet ut...

  • Svar på tråden Hur mycket pengar la ni på vigselringarna?
  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:33
    #3

    Jag är gärna anonym då folk jag känner inte behöver veta vad våra ringar kostade. Vi lade 20 000 på min ring, efter rabatt. (ca 13 000/st på våra förlovningsringar) Jag tror vi ligger ganska högt i jämförelse med dom flesta andra och det är helt klart en av dom största posterna i budgeten, men allt handlar ju om hur man prioriterar och vad man har råd med. 

  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:35
    #4

    Min ring kommer kosta ca 12.000. Sen kostade våra förlovningsringar 13.000 tillsammans.

  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:43
    #5

    Min förlovningsring är värd ca 80000. Mkt pengar men jag älskar den. Skulle tro att vigselring blir billigare men jag vet inte ännu då jag inte bestämt hur den ska se ut. Det viktigaste tycker jag är att välja en ring som passar en själv och ens ekonomi. Finns inga rätt och fel :)

  • Anonym
    Äldre 2 Jun 20:47
    #7

    Min förlovningsring kostade ca 8000 och vigselringen ca 11000. Fick dock 20% på visserligen så det blev ca 9000 istället.

  • Anonym
    Äldre 2 Jun 21:15
    #14
    filibustern skrev 2013-06-02 20:47:22 följande:
    precis. läst om dom som läge 100 000 på vigselringar, och dom som lägger 300 på en slät silverring. så. beror helt på hur man har råd och hur man värderar ringen i sig. en del vill kanske bara ha en ring och bryr sig inte om att det inte finns någon sten på den eller att det "bara" är silver eller stål. medan andra tycker det är viktigt att det syns att det är en vigselring och att det är ädelmetaller och stenar :)
    Precis, oss men framför allt för mig så är ringarna väldigt viktiga. Jag har ett stort intresse för ädelstenar och känner verkligen att jag är stolt över det jag har på fingret. Jag vet allt om min diamant så det är inte en "skrytsak" för mig. Det ligger väldigt mycker tid och energi bakom min ring och det är det jag bryr mig om. Jag gillar silver jättemycket själv men tycker inte det är hållbart nog och skulle nog därför inte välja en ring i det materialet. Däremot kan jag nästan tycka att färgen är finar på silver än på min egen platinaring. För mig var det viktigt med hållbarhet då ringen är designad utav mig och jag vill att den ska kunna gå i arv, därav materialvalet. Men som jag skrev innan, det finns inga rätt och fel :) Jag vet de som förmodligen inte skulle våga gå ut om de hade min ring på fingret och skulle känn sig otroligt obekväma med något som sticker ut på det sättet. Så är det! :D

    Och anledningen till att jag väljer att vara anonym är för att jag inte annars tycker om att prata om vad min ring kostar.
  • Anonym
    Äldre 2 Jun 23:45
    #23

    Min förlovningsring kostade 13.000 kr i vitguld och min vigselring kommer kosta ca 15.000 kr också i vitguld!

  • Anonym
    Äldre 3 Jun 12:27
    #32

    Mellan 20 och 30.000:- kommer mina ringar kosta. Hans några tusen

  • Anonym
    Äldre 3 Jun 12:58
    #34

    2400 + 3000 för förlovningringarna. En i vitt guld och en i rött guld. Förlovningsringen med diamanter gick på 3500:- 

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 06:32
    #46

    Våra har kostat totalt 1300kr men då är inte gravering gjort i vigselringen. Alla är i sterling silver

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 06:53
    #47

    Vi byter ut våra förlovningsringar i silver till nya ringar. Min kostade 24 000 och min blivandes kostar 13 000. Så det blir en del pengar men vi vill ha något som vi gillar hela livet. 

  • Anonym
    Äldre 5 Jun 21:01
    #52

    Min förlovningsring är värderad till 75000 kr. Vi har sedan valt att lägga ungefär 10000 på makens vigselring och ca 15000 på min vigselring.
    Generellt kan man väl sammanfatta svaren i tråden med att det är väldigt olika ur mycket man vill lägga och vad man vill ha för material.

    TIPS! Min förlovningsring som är värderad till så pass mycket pengar som jag just skrev kom till på grund av att vi hade ärvda ringar och "skrotguld" (inget värdigt ord, men ni fattar nog hur jag menar) som innehöll diamanter och vi använde allt detta i en ny konstruktion. Naturligtvis inte alla förunnat att ha diamantsmycken liggande som ingen vill använda, men jag tänker att det i alla fall är en idé att ta i beaktning om man har möjlighet.

  • Anonym
    Äldre 14 Jun 22:42
    #62

    MIn förlovningsring är värd ca 160 000 kr (ganska klassisk solitär) och min vigselring ca 40 000 kr (sk eternity ring). Min man har en enkel vitguldsring värd ca 12 000 kr.

    Som alla andra så älskar jag mina ringar och inte pga hur mycket de är värda givetvis, utan för vad de symboliserar och för att de är mina drömringar som jag lade ner själ och hjärta i att designa och få precis som jag ville. Precis som någon tidigare i tråden så lämnade vi in en del skrotguld, bl a min mors förlovningsring (hennes idé och inte min skall tilläggas då den byttes ut vid någon bröllopsdag för många många år sedan...:)), så vi betalade ingenting för guldet men väl för stenarna i mina ringar. 

  • Anonym
    Äldre 26 Jun 09:24
    #75

    Min vigselring är värderad till 52 00:-

  • Anonym
    Äldre 26 Jun 09:25
    #76

    52 000:- skulle det stå och vigselringen 22 000:-

  • Anonym
    Äldre 27 Jun 21:43
    #77

    Vi sket i att man ska ha en förlovningsring och en vigselring. vi har på oss våra vigselringa.r nu som vi ska lämna in strax innan bröllopet och ingravera. Vi köpte våra förra somamren när de var otroligt mycket erbjudanden överallt, slutet på juli och början på augusti, så de gick på ca 5500 för hans och 5500 för min. Hade vi kommit dagen efter skulle priset va på 14000 för båda så de va en bra deal=) säkert samma i år.

Svar på tråden Hur mycket pengar la ni på vigselringarna?