• Äldre 29 May 07:47
    30549 visningar
    13 svar
    13
    30549

    Håller naglarna för bad?

    Jag har gjort mina naglar med både akryl och gelé. Akrylen löste upp sig lite i saltvattnet i havet när jag badade utomlans.
    Gelé fungerar alldeles utmärkt att bada med utomlands. Jag har haft gelé nu i snart två år och varit utomlands med det flera gånger utan problem. Men detta är mina naglar, allas naglar reagerar olika på olika typer av material.


    Om du går till salong och fixar dina naglar, vanlig manikyr så lackar dom naglarna som vanligt och det skavs som vanligt nagellack.
    De flesta salonger gör även gel lack nuförtiden vilken är ett starkare nagellack som man härdar under lampa. Det håller därmed längre.


    Ring till ett par salonger (eller den du tänkt dig) och rådfråga. =) Lycka till!


    Framtiden är den du själv skapar
  • Äldre 31 May 14:31
    #6

    Ett gelélack är ungefär samma princip. Men när man gör förlänning så bygger man ju på nageln(lite tjockare), ett gelélack är som ett vanligt nagellack men man härdar det under en uv lampa- så som när du gör förläning/förstärkning. Finns i massor av olika färger. Tanken med de är att vara som ett vanligt nagellack men att det ska hålla längre och inte skavas eller mattas av i färgen.


    Jag har inte testat själv men det ska tydligen vara väldigt bra! Jag gör själv gelénaglar men gör då en förstärkning av min riktiga nagel


    Framtiden är den du själv skapar
  • Äldre 31 May 15:19
    #8

    Mina gelé naglar håller genom allt! Jag har slagit av en kant en gång (på två år) och då tappade jag en stor tung stol så jag slog till nageln. AJ SOM F***
    Det krävs rätt mycket för att ha sönder gelénaglar.


    Framtiden är den du själv skapar
Svar på tråden Håller naglarna för bad?