• anothe­rplace
    Äldre 26 May 22:25
    7844 visningar
    27 svar
    27
    7844

    Om svar anhålles

    Jaha nu är det 6 dagar kvar innan anmälan ska göras som senast.. Än så länge är det 49 pers av 108 som svarat, (32 som kommer, jag å m2b å sonen 3 av de)verkar som att lördagen 1/6 kommer bli en lång dag!! I och med anmälan ska man även anmäla om man vill ha alkofritt eller alkohol till maten, Känns som att fler skulle svarat lite innan men verkar som om hälften kommer vara ute i sista minut, min tanke är att de kanske helt enkelt glömt, så skicka lite påminnelse till några, för att vara snäll... de har dock inte osat ännu (vill ju inte att de ska se det som ett tvång att komma, är ifs de närmsta jag skickat påminnelse till  och känns inget kul) men den 1/6 kommer vi ändå få sitta och ringa runt till alla,, har bara lust att den 2:e sitta å strycka alla som inte svarat,,Inte sugen på detta, känns liksom lite som att de skiter i vilket, hur gjorde era gäster? svara många på sista dagen? hur gjorde ni från de som inte svarat? :) är ju en hel del som baseras på antal gäster, ;)#snart står vi brudar#  

  • Svar på tråden Om svar anhålles
  • anothe­rplace
    Äldre 27 May 12:38
    #7

    Alltså vi har ju tyvärr fått från svärföräldrar ni måste bjuda dem å dem, sen är de så att vi har olika gemensamma kompisar med mina har svarat, men inte sambons, fast vi kommer sitta å ringa runt, tror inbjudningarna faktiskt blev lämnade för tidigt, å att många tr de som en självklarhet att de kommer! Sen va de ju vissa man vill ha med i släkten andra inte,, men vilket liv de skulle bli om inte alla blev inbjudna! Så därav har alla fått en inbjudan, även om de för mig inte har så stor betydelse om de kommer Lr inte, vet att det är taskigt att säga så, men liksom oavsett vilka som kommer blir vi gifta denna dag! Och jag får leva med min m2b resten av livet! Det är de viktigaste! :) Så ne kommer inte bara sitta och sträcka av de som inte svarat utan vi kommer ringa runt den 1/6! Tror jag är lite otålig med haha! LÄNGTAR ju så fruktansvärt mycket! Så man vill ju att allt ska bli klart ;) nu är de ju svaren som måste komma så man kan fixa bordsplacering,, samt måste vi ha ny lokal (köket på de andra va i renovering och skulle inte bli klar) men lokaler på kort tid som tar så många personer blir svårt, Därav ännu mer otålig, ska kolla en lokal imrn som kan ta 100 pers,, men ingen aning om de hår att servera mat till 100 där, Så fick boka den så länge för den är populär,, hon kunde inte svara på de som har hand om boningen utan vi får ta de med vaktmästaren imrn,, Sen har vi den förra inte avkokad ännu,, å en premiär bokad, so vi skulle kollat på förra veckan men då va han sjuk,, å stress!! Så ah är lokalen som stallt till de med att man är nervös,,,

  • anothe­rplace
    Äldre 27 May 19:11
    #15

    Jag tror många v våra gäster glömt datumet, så ska iaf ringa runt! Bara så nervös med de för lokalen,, suck den innan va en drömlokal för bröllopet, med stor dansbana + scen, å 2 små hus,, elaka kök, :(

  • anothe­rplace
    Äldre 1 Jun 15:41
    #19

    vi fick ngr vi påminde idag tex min morfar, men enligt honom hade han lämnat osa till min röstbrevlåda på mobilen,,,, fast nae lyssna av den igår, å inga missade samtal från honom, sen han lämnade osa om sonens dop att han inte kunde komma,,, å vem lämnar på telefonsvararen,,haha jaja så kan de vara, nu är de 2-3 st vi inte riktigt vet, å ah hela min släkt typ kunde inte, men är ifs inte så sammanhållna heller, va mer att de va ngn enstaka jag ville bjuda men om inte alal blivit bjudna skulle snacket gå,,så riktigt nöjd än så länge :D de viktigaste kommer! plus i kanten ifs med, det blir billigare haha ;) å som sagt bryr jag mig inte riktigt om vissa om de kommer lr inte, var av vänlighet, för oavsett vilka som är där är egentligen mina föräldrar och syskon de viktiga,, vi gifter oss oavsett :)! 

  • anothe­rplace
    Äldre 1 Jun 22:06
    #21

    Jo de är klart, men som sagt inte förvånad att de inte kan komma, men gör ju inget heller, :Pmed snack så menar jag en hel del skitsnack haha, de lever min släkt av ;) 

  • anothe­rplace
    Äldre 5 Jun 20:04
    #25

    Hade inte vi ringt till folk/ påmint några av de hade dem inte svarat, å de ringa gjorde vi sista dagen, vissa va osäkra ändå, men då sa vi att vi behöver besked (dels för de med lokalen å dels en del annat som krånglat) men nu iaf är de klart! :) så då går bi vidare i kapitlet att anordna en trevlig fest för de gäster som vill vara med och hedra oss :)! Lite nervöst nu,, hehe lite över 50 dagar kvar sen är dagen D här :)! Tur iaf att vi har en 5 månaders gammal son så tiden upptas ändå ;)

  • anothe­rplace
    Äldre 18 Jul 22:11
    #27

    Försök ta upp det lite fint angående det, för stod väl med på inbjudan och hänvisa till att cateringen behöver ha betalt, om ni inte skrev ett sista för kuverten med? för annars kanske de tänker att det betalas på plats?

Svar på tråden Om svar anhålles