• Lill Anna  8/7-04

Mamma ska på bankett, var finns klänningar?

Hej!

Min mamma och pappa ska på bankett i december på Stadshuset i Sthlm.Min käre far ska motta medalj för 30 års tjäst hos Sthlms Polisen. Klädkoden är för damer "aftonklänning". Hon vill ha en finare klänning, gärna tvådelat. Hon vill dock inte ha en regelrätt balklänning..

Har ni något tips vad hon kan leta. Hon bor i Sthlm..

Mamma är tacksam för svar!

• Svar på tråden Mamma ska på bankett, var finns klänningar?
  • Popflickan

Debenhams på Drottninggatan har fina festklänningar också! Aksara på Sergelgatan är som sagts ett bra tips också. NK kanske?

• Sagoprinsessan

Jag skulle vilja tipsa om NK, Åhlens, Debenhams och Hamou HH Högtisdkläder!

Det finns en äffär på Vasagatan som heter något i stil med Elsa Brändtröms. I deras skyltfönster är det just aftonklänningar för något äldre. Kanske vore nåt??

• ester

Elsa Sundströms heter affären och ligger inte långt från korsningen Kungsgatan och Vasagatan. Tror säkert att din mamma kan hitta något där.

• Sagoprinsessan

Tack Ester!!!!!

• snart gift

En butik i Kista centrum säljer riktigt fina festkläder till mycket bra priser. Kommer inte ihåg vad den heter, men den ligger i samma ända av centrumet som matvarubutikerna. Observera att de har öppet till 21 alla dagar! Klart att du hinner!

• ester

Klänningsaffären i Kista som ligger nära matbutikerna är nog lite mer ungdomligt inriktad (nu kanske din mor klär sig ungdomligt, så då kan du strunta i det här). Var in där med min mor, och de flesta klänningarna var axelbandslösa, eller hade tunna axelband typ spaghetti. Alltså inget som min 50-åriga mor ville ha på sig, eller skulle känna sig bekväm i. Joy kan kanske vara ett alternativ? (finns också i Kista) Håller dock med om att de har bra priser på sina klänningar!

• Lill Anna  8/7-04

Tack allesamman!!

ester, jag tror min mamma har samma åsiks som du om affären i Kista. De har för ungdomliga kläder. Jag vet att hon inte missat den affären, hon jobbar nämligen i Kista.

Att tillägga är att min mamma är 55 år, ganska kort (161 cm) och kraftigt byggd..

Tack för tipsen om Joy och Elsa Sundströms de tror jag är hennes stil.

Ska tipsa om detta imorgon då vi pratar på telefon.
    Hon vägrar nämligen använda internet!! :)

Svar på tråden Mamma ska på bankett, var finns klänningar?