• Milano
    Äldre 16 Apr 23:20
    8559 visningar
    25 svar
    25
    8559

    Brudslöja?

    Tänkte höra ifall det är någon här som använt sig av endast brudslöja i brudbuketten?
    Funkar det eller ser det "tomt" ut?
    Har sett lite bilder på Pinterest men är ändå inte helt övertygad.

  • Svar på tråden Brudslöja?
  • Milano
    Äldre 17 Apr 19:31
    #3

    Ja visst är det fint! Jag har tänkt mig en rund bukett och vill inte ha en bukett som är alltför dyr eller som tar för mycket uppmärksamhet från klänningen.
    Men hur gör man med mannens corsage om man bara har brudslöja?
    Ska du ha en rund eller droppformad bukett?


    67d skrev 2013-04-17 09:51:35 följande:
    Jag har precis samma fundering som du, sätt jätte härliga bilder där bruden endast har brudslöja i buketten. Ska till floristen om 2 veckor och diskutera. Funderar ev att ha några ljusrosa roser i buketten oxå! .. Tänker duva droppformad eller rundbukett? :)
  • Milano
    Äldre 17 Apr 19:32
    #4
    Mmmaria skrev 2013-04-17 11:02:27 följande:


    Jag hade mest brudslöja i min bukett, men kompletterade med vita prärieklockor och ormbunke. Hade även varit snygg (kanke snyggare?) om den var enklare (ej som en boll) tror jag. Den här är beställd i butik, men jag tror att man kan göra en enklare själv utan ställning.
    Åh vilken fin bukett! Hur mycket fick du betala? Hade du tärna/bestman och hur såg den buketten ut isåfall?
  • Milano
    Äldre 17 Apr 20:43
    #7
    Mmmaria skrev 2013-04-17 20:20:04 följande:

    Här kommer en tydligare bild. Buketten kostade 600-700, minns ej (blommor, arbete, sidenband och ställning). Det skulle säkert vara fint med bara brudslöja. Corsaget blir lite tomt bara, men han kanske kan ha ett blad bakom? Jag ville ha en enkel vit bukett. Självklart brudslöja och sedan blev det min favorit prärieklocka. Ormbunkar är min mans favoritväxt ute i trädgården så det ville jag överraska honom med. Hade jag fått ändra något så skulle buketten kunnat vara mindre. Lycka till med planeringen!



    Tack för tipsen! Jag ska kika runt lite och höra med florister om hur det skulle funka. Om det inte blir brudslöja så blir det en liten rund bukett med vita rosor Vill som sagt ha det ganska enkelt.
    Du hade verkligen en superfin bukett, corsage och även klänning! Längtar tills det är min tur att bli fru

  • Milano
    Äldre 17 Apr 22:06
    #9

    Vilken fin! Jag själv är också ett fan av vita rosor


    CoG skrev 2013-04-17 20:46:57 följande:
    Något sånt här blir det för mig, fast med lite större rosor.

     


  • Milano
    Äldre 21 May 15:15
    #20

    Vilka fantastiska bilder Sara1991!

Svar på tråden Brudslöja?