• Äldre 12 Apr 20:24
    6227 visningar
    20 svar
    20
    6227

    Hjälp med förslag på passande blommor

    Kan tyvärr inte se klänningen, men en enkelt, klassisk rund bukett med rosor? Creme/champagne-färgade går bra ihop med guld tycker jag :)


  • Äldre 12 Apr 20:37
    #2

    Jag tänkte något sånt här alltså.




  • Äldre 12 Apr 20:50
    #6

    Är det den här klänningen? :)



  • Äldre 12 Apr 20:53
    #8

    Jag vet inte, men kanske vita rosor istället då? Jag tycker det fint med bara en sorts blomma i en mindre rund bukett om man vill ha en bukett som ser ganska enkel och stilren ut. Om du vill blanda blommor, så skulle du ju kunna hålla dig till samma färg.

    Annars kanske en liten bukett brudslöja? Jag tror att det skulle vara väldigt fint till klänningen.



  • Äldre 12 Apr 20:54
    #9
    lerum82 skrev 2013-04-12 20:52:06 följande:
    ja. Hur gjorde du det?  
    Haha bra fråga.. jag bara klickade på "Ladda upp en bild" och valde bilden som jag hade sparat. Det verkar dock som att vissa har stora problem med att ladda upp bilder här på BT, vet inte vad det beror på.
  • Äldre 12 Apr 20:59
    #10

    Eller nejlikor?



     


    Eller kanske hortensia?



  • Äldre 12 Apr 21:02
    #13

    Eller så tar du med en bild på klänningen och säger att du (kanske) ska ha ett guldfärgat skärp samt säger att du vill ha en ganska liten, enkelt bukett som inte har så mkt färg till en florist och ger den personen fria händer att sätta ihop något passande :)


  • Äldre 12 Apr 21:08
    #16

    Haha nej, jag förstår dig. Vissa är ju tvärtom dock och känner att det kan vara skönt att inte behöva ha stenkoll på allt.

    Men att blanda tex rosor, hortensia och eventuellt någon/några fler blommor som går i samma färg tror jag skulle bli jättefint :) Liknande buketterna nedan.




  • Äldre 12 Apr 21:11
    #17

    Det här är en av mina favoritbuketter. Hortensia i vitt och grönt samt pioner. Jag vet inte när du ska gifta dig, men pioner kanske kan vara ett alternativ också? Vackert, romantiskt och väldigt "inne" :)



Svar på tråden Hjälp med förslag på passande blommor