amerika: Jag fick ett mycket tråkigt samtal igår av min pappa.
Hans sambo sen 4 år tillbaks har en dotter som alldeles nyss blivit tillsammans med en karl som jag inte har träffat. Fick höra i september att dottern hade träffat en karl.
Jag sa till redan då att jag inte kommer att bjuda honom eftersom jag inte känner honom och att de precis har börjat träffas. Det var helt OK sa hon. Det var mitt bröllop och jag fick bestämma!
Igår ringer min pappa och frågar hur vi mår och sedan om sambons dotter får ta med sig till sin karl. Annars skulle inte pappas sambo och dotter komma till bröllopet!!
Jag blev så arg. Först för att det kändes som ett hot. Får han inte, så kommer inte vi.
Sen hade jag redan sagt det till henne och fått höra att det var helt ok och att hon accepterade det.
Jag sa nej till min pappa. Dels för att jag redan hade sagt det i september och sen för att vi vill ha de allra närmaste som vi träffar och umgås med. Inte ens min sambons halvsyskon är bjudna, för att min sambon inte ville det.
Känner mig så ledsen och besviken på pappas sambo. Tänker nu om hon övertygar min pappa att inte gå på mitt bröllop bara för att hon inte tänker gå!