• Wingte­ar
    Äldre 3 Apr 21:05
    8002 visningar
    23 svar
    23
    8002

    Tantvarning #10

    Nu kör vi!
    Tantvarning verkar ha legat i träda sedan 2010
    Ja, jag förstår bestörtningen. Nu får det bli ordning och reda!
    Upp till kamp nu tanter, vi måste höja våra käppar för att synas (men inte för hastigt, då kan ni trilla omkull)

    Det finns tidigare tant-trådar, en forumsökning på Tantvarning ger er resultat.

  • Svar på tråden Tantvarning #10
  • Wingte­ar
    Äldre 3 Apr 21:08
    #1

    Jag vill börja med, utan att för den skull bli för religiöst involverad, förfasa mig över de 2 män som spenderade Långfredagen med att bygga uteplats till ett nytt snabbmatsställe i stan. Mitt på gågatan. På Långfredagen. Hujedamej...

  • Wingte­ar
    Äldre 3 Apr 23:20
    #3

    Ja, det där minnet är ju inte vad det en gång var. Det fanns tider då jag kunde namnge alla MyLittlePony hästar i mitt klisterbildsalbum. Det blev som en sagobok när det blev fullt, vilket mitt aldrig blev.

  • Wingte­ar
    Äldre 4 Apr 19:29
    #5

    Som liten påsk-kärringade jag mig bara på dagis, här finns ingen vandringstradition, varken för att ge eller få. Men det att gå omkring och ge påskbrev tycker jag om och ska försöka inympa på nästa generation

    Här sopas julen ut på tjugondag Knut. och så det bedrövliga helloween patraskandet (men DÅ tar denna tant batterierna ur dörrklockan och vägrar öppna)

  • Wingte­ar
    Äldre 5 Apr 21:14
    #7

    Tack tack
    Detta efter att de ett år ringde på medan jag lade sonen (=kunde inte öppna) , och när jag inte öppnade började slå, banka och sparka på dörren, medans de ringde på klockan. Hade jag inte varit väldigt upptagen just då hade de nog fått se på skräckhäxa...

  • Wingte­ar
    Äldre 6 Apr 09:09
    #17

    Jag fick ingen veckopeng alls, men ibland, och då kände jag mig verkligen som bortskämdast i världen, fick jag en femma av mormor. Och någon enstaka gång fick jag en hel tia av morfar, och då skämdes jag för att jag var så bortskämd...

    Barnprogram... Vi ser nästan aldrig på TV, vi ser mest på film och på utvalda serier via box. Tex chuggington, mumin, babanar i pyamas och drömmarnas trädgård. fasar för dagen när skränprogrammen blir populära här. Fåret shaun har vi inte sett, men timmy lamm gillas skarpt

  • Wingte­ar
    Äldre 12 Apr 18:52
    #23

    Just hemkommen från Litauen där jag beskådat äkta Tant-kraft! Otroligt inspirerande att möta dessa starka underbara kvinnor, alla över 60, utan tanke på pension. En av dem var 79 och hade inte en tanke på att sluta med sitt ungdomsarbete på minst 10 år. Det ni!

Svar på tråden Tantvarning #10