Inlägg från: kimmywimmy |Visa alla inlägg
  • kimmywimmy

    Billig båtresa och dricka i Tyskland? Gärna hemsidor.

    Vi gjorde en sådan resa i lördags! Vi valde att åka till Bordershop i Puttgarden och det kan jag rekommendera. Scandlines sköter färjorna mellan både Helsingborg-Helsingör och Rödby-Puttgarden. Nu vet jag inte var du bor men men jag tycker detta är smidigt. H-H tar 20 min sedan är det 2h körning i Danmark och så ca 45 min R-P. Bordershop ligger precis där man kör av båten i Puttgarden. Just nu har de en special-deal där man betalar 900 SEK om man åker fram och tillbaka samma dag (båda färjorna ingår), då ingår 3 flak öl! Checkar man in för returresan inom 3 timmar så får man dessutom 200 dkk att handla för på båten:) Tror det kostar ca 1100 annars. Men de har ofta olika erbjudande så kolla Scandlines hemsida. Och för att planera själva inköpet och göra en budget så kolla: www.puttgarden.bordershoppa.se/ Tips är att ha en väldigt detaljerad inköpslista för det är verkligen stort och det är lätt att handla alldeles för mycket. Vi hade bestämt vilka druvor vi skulle ha men inte exakt vilka viner. Då hade de en kanonbra service och öppnade de flaskor vi valde mellan. Känns viktigt att det blir rätt när man köper 70 flaskor av samma sorts vin.... Tips också att räkna på vikten ordentligt, det finns ju inga gränser för hur mycket man får föra in i landet men många åker dit i tullen för att de har lastat bilen för tungt. Vi valde att köra två bilar till slut. Lycka till!

Svar på tråden Billig båtresa och dricka i Tyskland? Gärna hemsidor.