• August­i13
    Äldre 29 Jul 14:20
    11404 visningar
    17 svar
    17
    11404

    Svensk-norsk bröllop

    Här kommer en till! Jag är norsk och min blivande svensk, vi bor i Stockholm och gifter oss här om 12 dagar (!!).  Vi har två toastmasters där den ena kommer bära ett band med norska färger över bröstet, och den andra kommer ha svenska färger. Sen har vi en bjudning kvällen innan för att hinna träffa alla ordentligt, och då kommer det finnas norska och svenska flaggor på varje bord.


     


    Troligen kommer våra toastmasters att presentera varje talare med att berätta vad som hände i Norge respektive Sverige dagen personen föddes. Det kan bli kul tror jag :) Annars gör vi inte så mycket mer norskt/svenskt.

  • August­i13
    Äldre 5 Aug 15:29
    #17
    Milla S skrev 2013-08-05 15:02:27 följande:

    Augusti13 - gratulerer med bryllup :)
    Vi tænkte också ha bjudning kvællen innan så gæsterna hinner læra kænna varandra och så vi får tid att træffa alla:)
    Var ska ni ha brøllopet någonstans? Blir det kyrklig eller borgerlig vigsel?


    Takk! Det blir kyrkligt bröllop i Stockholm - Hedvig Eleonora kyrka. Sen kommer festen vara på Junibacken, Djurgården :) Kan ni inte gifta er i Winterviken också? Aldrig pallrat mig dit (hehe) men det ska ju vara så vackert!
Svar på tråden Svensk-norsk bröllop